min hund bet en person idag. jag har gråtit hela dagen..
Avliva såklart
Avliva såklart
Shit va okänslig jag lät nu, de menade jag verkligen inte. Förstår såklart att du är jätteledsen och uppriven, men gör en hund så har man faktiskt inge val. tyvärr. Kram till dig
Jaha men när ska man reagera och ta sitt ansvar som hundägare då? vad har du för garantier på att det inte händer igen? en hund som biter en människa ska avlivas. Fast det kanske bara gäller när det är en av dina egna som blir biten? Att säga att hunden befann sig i en stressad situation hjälps inte - och är verkligen ingen ursäkt. En hund ska klara det!
TS - det är din hund och du som känner den. Och du som sett situationen och tidgare händelser då du blivit osäker på din hund. Det är ditt val givetvis, men JAG hade aldrig vågat ha en sån hund i närheten av mina små / andras barn. Jag hade heller aldrig velat omplacera en sån hund pga vad som kan hända och jag hade inte velat känna skuld för det. En hund ska aldrig bita en människa - då är det något i huvudet på hunden som inte stämmer. Den ska endast bita en människa om den blivit tränad att göra det (tex polishund lr liknande)