min hund bet en person idag. jag har gråtit hela dagen..
Vad är valet?
Vad är valet?
Finns fler val än att avliva.
Bet hon i lekens hetta eller hur bet hon? Kan hon ha missuppfattade situationen som lek?
Koppel på hunden, inte låta hunden vara i samma rum som barn, munkorg, träna bort det osäkra, omplacering, finns många valmöjligheter.
Finns aldrig garantier för att en hund inte ska bita. ALLA hundar kan bita, beroende av situationer och vad hunden tidigare varit med om, gener, ras, och annat.
ALLA hundar kan bita.
Det står ju i TS att hunden är väldigt osäker och att TS själv känt sig osäker ifall hunden ska bita eller inte. Hade det varit min hund och min oro så hade jag aldrig haft hunden lös överhuvudtaget.
Ne men lik sjutton så händer det titt som tätt att hundar biter. O inte är det alltid hundens fel.
Platslägg hunden i ett annat rum så hunden får vara ifred om du är osäker. Låt henne inte gå fram till folk överhuvudtaget om det finns risk att hon kan bli rädd eller liknande.
Försök åtminstone med omplacering innan du ger upp eftersom du inte törs chansa med kurs eller liknande.
Läste nu om raserna i hunden... var ingen lätt blandning. Vad kör du för aktivering`?
Border Collie är ju vallhundar och de är just avlade för att valla. Kan det varit så att hon vallade grannen? Var grannen på väg bort från det hållet där ni satt?
Har själv tagit hand om en omplaceringshund som bitit folk. Hade henne i 8 år och hon bet aldrig nån så länge jag hade henne.