• Anonym (LillaJag!)

Efter missfall, hur snabbt fick ni tid hos mvc/gyn för koll att allt kommit ut?

Som rubriken lyder... När ni fått missfall och ringt till tex mvc, gyn eller kk, hur snabbt fick ni till att komma på koll och göra vul? Gjordes någon annan koll än vul?

Är det någon som INTE fick komma och kolla upp sig?

Tacksam för svar från alla som varit med om mf och ev varit och kollat upp er efteråt!

• Svar på tråden Efter missfall, hur snabbt fick ni tid hos mvc/gyn för koll att allt kommit ut?
  • Majsan70

Jag blev förd till KK i ambulans och skrapades akut samma morgon. Efter det fick jag ingen annan tid till varken KK eller annan gyn.

• Anonym (LillaJag!)
    Majsan70 skrev 2008-08-16 22:45:09 följande:
    Jag blev förd till KK i ambulans och skrapades akut samma morgon. Efter det fick jag ingen annan tid till varken KK eller annan gyn.
    Jasså okej... hade du jätteont och så eller?

Jag hade väldigt stark mensvärk i torsdags och i går fredag...

Skulle ha ringt igår, men de hade bara telefon tid till 10:45, så jag får ringa på måndag ist.
  • Majsan70

Anonym (LillaJag!) skrev 2008-08-16 22:50:30 följande:

Jasså okej... hade du jätteont och så eller?Jag hade väldigt stark mensvärk i torsdags och i går fredag... Skulle ha ringt igår, men de hade bara telefon tid till 10:45, så jag får ringa på måndag ist.
    Jag hade fruktansvärda smärtor. Går inte ens att jämföra med en förlossning och därav att jag blev hämtad med ambulans. Dessutom forsade det blod så jag fick ligga i ryggläge för att inte blöda alltför mycket.

Hoppas att du blir bättre! Det är ju en tråkig sak att råka ut för.
  • Anonym (LillaJag!)
    Majsan70 skrev 2008-08-16 22:53:26 följande:
    Jag hade fruktansvärda smärtor. Går inte ens att jämföra med en förlossning och därav att jag blev hämtad med ambulans. Dessutom forsade det blod så jag fick ligga i ryggläge för att inte blöda alltför mycket.Hoppas att du blir bättre! Det är ju en tråkig sak att råka ut för.
    Okej, det lät mindre skoj... Jag ångrar nästan att jag inte ringde i torsdags när jag började blöda och hade väldigt ont. Men ja, man är ju lätt efterklok!
  • Majsan70

Anonym (LillaJag!) skrev 2008-08-16 22:54:52 följande:

Okej, det lät mindre skoj... Jag ångrar nästan att jag inte ringde i torsdags när jag började blöda och hade väldigt ont. Men ja, man är ju lätt efterklok!
    Så är det ju ibland. Man är inte alltid så skärpt. Fast ofta så gör de ju inget ändå vad jag har förstått?
  • Anonym (LillaJag!)
    Majsan70 skrev 2008-08-16 22:55:43 följande:
    Så är det ju ibland. Man är inte alltid så skärpt. Fast ofta så gör de ju inget ändå vad jag har förstått?
    Det sa hon i rådgivningen, när jag ringde i torsdags. Men jag har blivit rådd av många att ändå ringa typ gyn eller kk och fråga om jag får göra vul. Så att allt är ute. Jag tror det, men ifall att, så det inte blir nån infektion sen. Vill man ju inte ha!
  • MariaOMarkus

Jag åkte in till kk på eftermidagem då jag blött hela dagen..hade så grymt ont att vi åkte in..fick dock dålit bemöttande då de tycker jag kunde väntat tills jag fått feber men av barnmorskan som under sökte mig fick ja lite bättre bemöttande och fick ta grav test osv..

• Anonym (LillaJag!)
    MissMary skrev 2008-08-16 22:58:02 följande:
    Jag åkte in till kk på eftermidagem då jag blött hela dagen..hade så grymt ont att vi åkte in..fick dock dålit bemöttande då de tycker jag kunde väntat tills jag fått feber men av barnmorskan som under sökte mig fick ja lite bättre bemöttande och fick ta grav test osv..
    Det lät inte som något bra bemötande, nej... Skönt att bm var trevligare iaf.

Fick du göra vul?
  • Anonym

Minns inte riktigt vart jag ringde men jag fick missfall på en helg och tror att vi fick rådet att ringa förlossningen och blev vidareskickade därifrån. Fick i alla fall komma in direkt och kolla. Behövde aldrig skrapas eftersom jag redan blött ut allt ändå...
    Vänta inte för länge med att ringa. Kan finnas risk för infektioner om man inte får ut allt...

• Anonym (LillaJag!)

Oj, inlägget till MissMary blev konstigt... hehe.

Svar på tråden Efter missfall, hur snabbt fick ni tid hos mvc/gyn för koll att allt kommit ut?