AlexandraLuleå skrev 2008-08-16 23:08:21 följande:
jag vaknade på en lördagmorgon och hade blött en stor pöl i sängen, då jag haft flera mf tidigare så var jag ganska säker på att det var ett mf igen, jag ringde akuten och fick lov att komma in på undersökning.väl där började jag få jäkligt ont, satt inte i magen som det alltid gjort tidigare,utan satt i ryggen och högg som knivar i ryggen, mådde illa och kallsvettades. dom såg hur ont jag hade det och erblöd mig en morfinspruta tills läkaren hade tid att komma då han var på ett akutsnitt.sen visade det sig att jag hade en massiv blödning i buken, och att jag fått mf med EN och att ett barn levde fortfarande, nu 3 veckor senare blöder jag fortfarande, men går på regelbundna vul för att kolla så att det fortlöper smidigt och att blödningen minskar, äter även blodstillande tabletter och låg även inlagd på sjukhus!så mig har dom haft koll på! kanske beror på tidigarre mf? eller tidigare komplikationer vid graviditet? ja jag vet inte, vet bara att dom var underbara när jag avr inne!
Skönt att de har koll på dig och så... Jag hoppas barnet får fortsätta leva i magen!
Jag fick ut imorse när jag var på toa, det jag antar var hinnsäcken, strängen som går därifrån till moderkakan och så en svartröd levrad blodklump. Så jag tror det var själva embryot och allt. Vad tror ni?