Inlägg från: Graboid |Visa alla inlägg
  • Graboid

Lite vin och musik framför datorn

Har lyxat till det med lite vin och sitter och lyssnar på galet bra musik i min ensamhet nu när barnen sover och karln jobbar natt. Någon som gör mig sällskap? Eller är det bara jag som har lite party en måndagkväll?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-26 22:16
    Tänkte starta en ny tråd, men såg att jag redan hade den här och den sitter lika fint nu, fast det är ju torsdag iofs. Någon som är lite party ikväll?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-10 22:52
    Och idag är det ju t o m fredag, helt legitimt att dricka vin m a o. Join me!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 22:39
    Varför har folk inte tråkigt samtidigt som mig? Det borde ju vara olagligt!

• Svar på tråden Lite vin och musik framför datorn
  • Graboid
    Svar på #3
    Inte mig emot! Jag sitter och seg-dricker ett glas vin, jag ska köra ungarna till dagis imorgon bitti, så du lär säkert känna av din pepsi mer än jag känner av vinet. :P

Vad är det för fransk film då? Jag är ganska trångsynt när det gäller franska grejer, Gerard Depardue (stavning?) har fått mig har skrämt bort mig från sånt.
  • Graboid
    Svar på #4
    Jag får nästan bara lyssna på sånt som ungarna gillar om dagarna, de fejkar att de får ont i öronen så fort det blir något de inte godkänner och då blir det ett nedrans liv. :P

Så jag passar på nu vid datorn med usla lurar. :)
  • Graboid
    Svar på #6
    Det är ganska drygt när man måste ha stenkoll på tv:n för att ha koll på vad som händer. Brukar tröttna rätt fort. Men det finns ju en del filmer som är värda besväret, Delikatessen t ex (visst heter den så?).

De ska vara där vid 9, och de går upp vid 7 varesig jag vill eller inte. Och jag är så nojig när det kommer till bilkörning och alkohol så det blir väldigt sparsamt med vinandet här. Häller upp några klunkar i taget så kan jag ju inbilla mig att jag har festat hårt med tanke på hur många ggr jag har fyllt på!
  • Graboid
    Svar på #8
    Fast det är ju "min" musik de lyssnar på, men bara utvalda delar. Gärna samma låt några timmar i sträck. :P Har iofs fått dem att dyrka Loke nu, så jag överlever ett tag till. :)

Jag har varit noga med att inte presentera några smurf-hits för dem. ;)
  • Graboid
    firewalkwithme skrev 2008-08-18 22:48:32 följande:
    Åh, det går alltså! Har blivit lite avskräckt av mina år på förskolor och bestämt mig för att om jag har turen att få barn så ska de vara inlåsta under hela melodifestivalssäsongen.
    Men mina barn har iofs bara gått på dagis i någon månad nu, de är 4 och 2 år så det kanske hänger på det. Iofs är jag uppvuxen med två föräldrar som lyssnar på dansband och melodifestival, så jag skulle nog inte reagera så hårt på det. :P
  • Graboid
    Vaniljlatte skrev 2008-08-18 22:56:28 följande:
    Jag gillade den i alla fall Gillade den andra med, men nu kan jag verkligen inte minnas vad den hette.. den som är på tv nu är däremot _inte_ bra!
    Ok, +1 på att franska filmer inte är värt besväret då. :)
  • Graboid

Apropå filmer så kollade jag på Det igår. Fet besvikelse. Sist jag såg den gick jag nog på lågstadiet och jag tyckte det var extremt läskigt när clownen drog ner ungen i kloakerna (han i regnkläder med pappersbåten), men usch. Vissa saker ska man inte se igen. Fy vad B den var. Och jag har nyss läst boken, det hjälpte ju knappast filmen.

Svar på tråden Lite vin och musik framför datorn