Tråden för oss äggdonatorer Nr 6
Skriver grattis Lillasnurre här :D
Skriver grattis Lillasnurre här :D
Awww vad sött av dem :) Jag fick 4000 kr på mitt konto efter några månader, det var det ;) Men barnmorskorna var så snälla och pratade så uppskattande om vad man gjort. Eller just det, jag fick presentkort på Åhlens. Har för mig att det var 50 eller 100 kr innan behandlingen och ca 200 efteråt också. Om jag kommer ihåg rätt, eller så blandar jag ihop det eftersom jag fick presentkort på Åhlens när jag slutade mitt förra sommarjobb ;)
Asch, jag som gillar om man har svar på frågor men där går jag bet ;) Har tittat runt på nätet men inte hittat någonting vilket sjukhus som är närmast att donera på om man bor i Kalmar. Dåligt tycker jag, när det är sån brist på donatorer borde de ju "skylta" lite mer så kvinnor som kan tänka sig att donera hittar information.
När jag kollar på länssjukhuset i Kalmars guide verkar de inte ha någon avdelning för reproduktionsmedicin i alla fall som det heter i Göteborg. Men jag tror du borde kunna donera så snart du fått mens igen, då är ju ägglossning och allting som vanligt.
Ok, blir lite svammel av mig här. Hade nästintill gett upp men så hittade jag denna länken:
www.villhabarn.com/aggdonsok.html
Där kan du se vilket sjukhus som ligger närmast där du bor :)
Jag är förvånad över hurpass lite biverkningar jag har från nässprayen denna gången. Redan första dagen fick jag vallningar och det är ungefär lika ofta som förra gången. Andra dagen fick jag riktigt jobbig huvudvärk och undrade om jag skulle behöva ha det hela behandlingen, första donationen hade jag huvudvärk från och till hela tiden. Men det försvann och sedan dess har den inte kommit tillbaka. Förra gången hade jag ömmande bröst, det har jag inte nu heller.
Så jag är i stort sett som vanligt förutom ganska stora humörsvängningar.
Jag har fått en kompis att bli donator :) Hon är adopterad från indien så om det finns något par där blivande mamman är indisk eller har liknande utseende är det ju jättebra.
Ja om de har problem kan man ju göra korsdonation men samtidigt är det ju lite dumt att erbjuda det om det t.ex. visar sig att det är killens fel att de inte kan få barn.. Kan bli pinsamt ;)
Jag med. Håller på att spraya och får vallningar för fullt ;)
Interrupted: Kommer du få recepten på torsdag? Vet du när du får börja?
Då får du säkert recept och sånt, hoppas på det :)
Jag har börjat spraya på olika dagar i cykeln.
Första gången jag donerade var det så att jag tog ut p-ringen och några dagar efter det får man mens. Första mensdagen kallar de cd1 (Har ingen aning om vad cd står för). Sedan fick jag vänta till cd 21 med att spraya = 1 vecka före beräknad mens. Jag fick sedan mens på cd29 vilket jag trodde att jag inte skulle få eftersom nässprayen hindrar kroppen från att stöta ut ägg men det hörde visst till när man nedregleras. Så det var ju bra. Jag sprayade 18 dagar innan de tog blodprov för att se om jag var nedreglerad vilket jag var. Dagen efter var det dags för sprutor.
Nu andra gången har jag använt p-ring innan också. Jag tog ut den, fick mens några dagar efter som vanligt och började spraya cd1 istället för cd21 den här gången, har ingen aning om varför. Denna gången sprayar jag ca 15 dagar och sedan tas blodprov för att se om jag är nedreglerad. Jag antar att jag börjar med spruta dagen efter blodprovet om det visar att jag är nedreglerad.
Vet inte varför det är så olika vilken dag i cykeln jag börjat på, tänkte fråga det nästa gång jag är där.
Hahaha cykeldag borde jag ju kunnat lista ut :) Låste sig helt i hjärnan där. Jag har åkt spårvagn till Sahlgrenska när jag ska dit. Hittar men det brukar vara väldigt fullt på parkeringarna. Har som tur är en pojkvän som är en levande gps så han har fått mig att hitta i stan genom att köra runt massa gånger på samma ställe.. Men han tröttnar ibland på mig när jag frågar "ska vi vänster här?" fastän vi kört vänster när vi kört vänster vid det stället 10 gånger innan.
Interrupted hur gick samtalet i torsdags?
Jag lämnade blodprov igår och de ringde idag. "Du är som en klocka" så jag ska börja spruta idag, 112.5 IE Gonal-F. Plock mån eller tis vecka 38. De vill att jag ska lämna blodprov på fredag igen, suck. Antar att de inte vill att jag ska bli överstimulerad som förra gången, hon sa iaf att de ville vara rädda om mig. Men då kommer jag komma sent till jobbet som i måndags, känns inte bra.
I måndags kom jag till jobbet runt 10.45 och var tvungen att gå 15 eftersom jag skulle träna mitt flicklag, kändes lite dumt. Och då gick jag ändå upp kl 7 men det tog sån tid med centrifugering och sånt. Hörde på vårdcentralen att det finns de som kommer vid 07.45 för att få ta proverna före kön. Bah, då ska jag komma kl 07.30 istället för 8 som igår så jag får gjort det så fort som möjligt på morgonen. Vet inte vad jag ska hitta på för ursäkt till att vara sen denna gången, körde läkarbesök i måndags så det känns som de kommer fråga om jag säger samma sak på fredag.. Nåt förslag?
Härligt =)
Då är det bara att hoppas att det blir fina ägg ;) Jag tog första sprutan igår, väntade ca 10sek med den i magen efter jag tryckt ner knappen men ändå kom en liten droppe ut efter jag tagit ut den. Störde mig på det hela kvällen, så små doser som man tar så kan det ju spela roll, eller? Äh, det gör säkert inget. Tar ju en lägre dos nu än förra gången.