• HannaS86

Hello!
    Jodå det har diskuterats flitigt i trådarna tidigare :)
    Det är väldigt olika hur man upplever äggplocket. Jag har ganska hög smärttröskel vanligtvis vad det gäller smärta "utifrån" men för mig var äggplocken en ren pina, låg och lipade andra gången. Första lyckades jag hålla tillbaka gråten genom att distrahera mig med olika saker men andra gången gav jag upp direkt när jag insåg att det gjorde precis lika ont som görra gången. Men vissa tycker inte det är särskilt smärtsamt alls, inget man kan veta innan man upplever det. Absolut inte meningen att avskräcka dig nu utan det är en jättefin sak att göra!

Jag blev inte så konstig av hormonerna. Man hamnar ju i klimakteriet så jag fick vallningar o lite huvudvärk o ömma bröst men annars var jag nog som vanligt.

Har varit på återbesök efter andra donationen och tyvärr hade ingen plockat fram min (pappers)journal och sekreterarna hade låst skåpen o gått för dagen så hon kunde inte informera särskilt mycket. Förmodligen kortaste läkarbesöket jag varit på. Hon bara undrade om jag hade några frågor, om jag fått tillbaka min mens, om jag ville göra vul o om jag ville donera igen. Jag frågade om korta varianten med endast sprutor och hon sa att hon skulle kolla på ifall vi kunde testa den på mig, Sahlgrenska brukar ju inte göra den annars. Sen undrade jag också om man kunde sövas vid äp men det ville de undvika. Så de får proppa i mig alla mediciner de hittar i skåpen nästa gång.

Bad att få starta i april istället för jan/feb som hon föreslog eftersom innebandysäsongen är slut då. Är domare, spelare o tränare o vill inte missa allt ifall jag gör äggplock o sen vilar nån vecka efter det.

• HannaS86

Jag vet inte.. De gångerna jag har donerat har jag vikarierat och sommarjobbat. Så jag bara tackade nej till att vikariera den veckan jag gjorde plocket första gången och andra gången stannade jag hemma från jobbet o ringde in mig sjuk. Du kan säkert få bli sjukskriven ifall det är jobbigt för dig. Samma dag ska man inte jobba iaf oavsett hur jobbigt/lätt det var :)

• HannaS86

Awwww vad söt du är! Jag känner mig inte direkt hjältelik utan konstigt nog känns det lite som en plikt, som att när jag kan hjälpa så ska jag göra det. Fast självklart inte på ett betungande sätt :) Nån som känner likadant?
    Plocket är ju ändå "glömt" efter ett tag så det känns som den smärtan man känner ett tag spelar inte så stor roll om man tänker på allt man är med om under en livstid.

Ja det kändes som ett lite tråkigt återbesök. Ville frågat varför man inte får skriva ett brev till donationsbarnen på sahlgrenska men det kändes som jag redan tjatat alldeles för mycket om henne. Tycker den läkaren är lite tråkig och .. Ja inte snobbig men nonchalant eller nåt. Det känns inte riktigt som hon är intresserad av det man säger. Till skillnad från barnmorskorna som är konstant leende och positiva, tänkte att jag väntar med den sista frågan tills nästa gång jag träffar nån av dem :)

• HannaS86

Såg förresten sista meningen du skrev nu ;) Jag fick också jätteömma bröst av ägglossningssprutan haha :D

• HannaS86
    Svar på #174
    Hade jag vetat svaret hade jag skrivit det men de 4000 jag fick täckte gott o väl resor o utebliven inkomst så jag behövde aldrig lämna kvitton mm.
  • HannaS86
    Svar på #177
    Fick du bara ut 2100? Jag fick 4000 rätt in på kontot utan några avgifter.
  • HannaS86

Interrupted: Gött, hoppas på bra resultat nu :D Man är nästan lika nyfiken som paren på resultaten ;)

Magnolinda: Jag fick också min mens 10 dagar efter plock båda gångerna =) Vilket datum är återbesöket?

• HannaS86

Jag använder p-ring och det går finfint. Kan styra mensen några dagar hit och dit med den också. Vanligtvis ställer de ju in mottagarna efter donatorn men det är rätt smidigt. Jag kommer inte ha det efter donationerna är avklarade :) För mig var det så att första donationen tog jag ut pringen, fick mens efter några dagar som vanlig, fick vänta in nästa mens o sen satte vi igång efter den cykeln. Andra donationen tog jag ut pringen och så satte vi igång 3 veckor efter det.

• HannaS86

mammatillmiranda: Ja jag slapp ppiller. Jag vill inte använda det eftersom jag är så glömsk och skulle riskera att "förstöra" processen genom att glömma pillrena lite då o då, ta fel tider osv ;)

kate: Jag upplevde att de blev mer svullna av nässprayen och sen vääääldigt svullna av ägglossningssprutan. Tyvärr har de gått tillbaka till vanligt igen :)

• HannaS86

Ja du. De var nog lite svullna under hela donationsprocessen och sen kanske upp till en vecka efter äp. Men inte längre än så :)

• HannaS86

Ingen aning, i så fall kanske det skulle vara för de generna? Fast om de inte sagt något innan så spelar det kanske ingen roll?

Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer Nr 6