• Mjölk

Tråden för oss äggdonatorer Nr 6

Här är en tråd för oss som ska/vill donera, har donerat ägg eller som just nu är mitt i äggdonationsbehandling. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men det passade ju ändå bäst här. Tråden är såklart öppen för alla men först och främst för oss äggdonatorer som kan följas åt, ge tips och stötta varandra.

Några länkar till hemsidor som har information om äggdonation.

www.familjeliv.se/Forum-7-147/m21230448.html
    Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m24325551.html

Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m27330501.html

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m30096983. html

Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m33071944.html

• Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer Nr 6
  • Singeladopt
    Magnolinda skrev 2008-11-05 09:52:11 följande:
    Interupted: Håller tummarna för dig nu i veckan!!! Kram!
    Tack så mycket!
    Hoppas, hoppas att det blir massa ägg, så att två par kan få hjälp. De har jag ju sammanlagt hjälpt 3 par. De 2 som får mina ägg, och det par som får börja för att jag gjorde en korsdonation åt dem.

Hur som helst så hoppas jag att de får sina efterlängtade barn.
  • Mjölk
    HannaS86 skrev 2008-11-05 09:04:50 följande:
    Svar på #177Fick du bara ut 2100? Jag fick 4000 rätt in på kontot utan några avgifter.
    Jepp, bara 2100:-, fick 3000:- som "lön" och det innebär ju skatt pådet då! Lite konstigt att få ett lönebesked från landstinget...
  • Magnolinda

Mjölk: Konstigt konstigt, jag fick oxå bara en utbetalning direkt in å kontot, ej skatt. Ska man skriva det som extrainkomst i deklarationen kanske!? Äsch - aldrig i livet - är ju för inkomstbortfalll, köp av bussremsor, bensin och så, kan ju inte vara skatt på sådant! Konstigt att det är olika verkligen!!!

• Singeladopt

Jag ska få 4000 insatt direkt på mitt konto. Ingen skatt, eftersom det inte är en lön utan ersättning för förlorad arbetsinkomst. (sa de till mig)

Det blev bara 6 ägg på plocket, men jag känner mig nöjd ändå. Hoppas att paret lyckas bli gravida med något av dem. Jag tyckte inte att äggplocket gjorde ont alls, men däremot hade jag önskat att jag haft någon bättre smärtlindring än alvedon att ta till i går kväll, då jag hade ganska rejält ont.
    MEn men, idag känns det bra. Lite diskret molande, som lätt mensvärk.

• Magnolinda

Interupted: GRATTIS!! 6 ägg är väl mer än nog och som sagt bara att hålla tummarna nu! På sjukhuset efter plocket fick man en sådan där varm kudde att ha över "magen" vilket var såååå skönt. Har en kudde hemma med plommonkärnor som man kan värma i mocron, men jag har ingen micro så det tar lite längre tid för jag använder ugnen.

Jag har inte ringt och frågat hur det gick med mina ägg, ska på återbesök i slutet av månaden, så om befruktningen fungerade bör jag få veta om det blev en graviditet (eller två) oxå! Spännande.

Fick tillbaka min mens igår förresten, typ 10 dagar efter plock.

Hihi.. förlåt om ni tycker att jag skriver här "hela tiden". Känns så bra bara att "prata" med andra som gjort/gör detta, inget jag kastar ur mig hej villt annars precis. Tack Mjölk!

Kram på er!!

• Magnolinda

Interrupted: Tänkte skriva till dig, men är oinbjuden

• Mjölk
    Magnolinda skrev 2008-11-07 09:11:48 följande:
    Mjölk: Konstigt konstigt, jag fick oxå bara en utbetalning direkt in å kontot, ej skatt. Ska man skriva det som extrainkomst i deklarationen kanske!? Äsch - aldrig i livet - är ju för inkomstbortfalll, köp av bussremsor, bensin och så, kan ju inte vara skatt på sådant! Konstigt att det är olika verkligen!!!

Javisst är det konstigt! Konstigt att det är så himla olika också! Jaja, jag har i alla fall hjälpt 3 par och är supernöjd med det! Alla är ju gravida också...

Interrupted: Grattis! Låter som mitt första plock, då fick de ut 6 ägg. Jag hade heller inte ont alls under själva ÄP, men molande värk några dygn efteråt, som mens ungefär. Det var lite svårt att cykla också, men det gick om man undvek de största guppen...

• nirakkarlsson

Någon här inne som har hormonspiral och är äggdonator?

hur funkar det för er med mens och så?

Jag väntar ju på mitt blodprovsvar som jag kommer att få veta i jan-09,har spiral och är utan mens..

Kommer man att bli blödningsfri efter alla hormonsprutor och så?

• HannaS86

Interrupted: Gött, hoppas på bra resultat nu :D Man är nästan lika nyfiken som paren på resultaten ;)

Magnolinda: Jag fick också min mens 10 dagar efter plock båda gångerna =) Vilket datum är återbesöket?

Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer Nr 6