• Mjölk

Tråden för oss äggdonatorer Nr 6

Här är en tråd för oss som ska/vill donera, har donerat ägg eller som just nu är mitt i äggdonationsbehandling. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men det passade ju ändå bäst här. Tråden är såklart öppen för alla men först och främst för oss äggdonatorer som kan följas åt, ge tips och stötta varandra.

Några länkar till hemsidor som har information om äggdonation.

www.familjeliv.se/Forum-7-147/m21230448.html
    Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m24325551.html

Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m27330501.html

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m30096983. html

Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m33071944.html

• Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer Nr 6
  • Magnolinda

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! Håll tummarna tjejer - tar min första spruta om en stund!

• mandrea

Magnolinda: Ska också börja med sprutorna ikväll. Önskar hett att någon placerade mig i bältessäng och tvångsinjecerade mig. Huvva!!!

• Magnolinda

Mandrea: Stackars dig för att inte gilla sprutorna. Jag har aldrig tagit en spruta på mig själv, men efter test på sjukhuset är jag sååååå lugn, på mig känns det inte alls!! Lycka till!

kidA: För mig var det så att när jag fick tid för sista blodprovet fick jag även instruktioner om sprutorna och recepten. Var ska du donera?

• HannaS86

kidA: Jag har fattat det som att hormonspiralen sitter i under hela behandlingen?

Magnolinda och Mandrea: Hoppas det gick bra att ta sprutan ikväll

Interrupted: Hur går det att komma ihåg sprayandet? Inga problem? Första gången kom jag ihåg det jättebra, andra gången diffade tiderna jag sprayade ganska mycket :)

• Singeladopt
    HannaS86 skrev 2008-10-17 00:34:36 följande:
     Interrupted: Hur går det att komma ihåg sprayandet? Inga problem? Första gången kom jag ihåg det jättebra, andra gången diffade tiderna jag sprayade ganska mycket :)
    Jodå, det går fint. MEn enbart för att jag ställt larmet på mobilen. Annars hade jag glömt det hela tiden.
  • kidA
    Magnolinda skrev 2008-10-16 23:04:16 följande:
    Mandrea: Stackars dig för att inte gilla sprutorna. Jag har aldrig tagit en spruta på mig själv, men efter test på sjukhuset är jag sååååå lugn, på mig känns det inte alls!! Lycka till!kidA: För mig var det så att när jag fick tid för sista blodprovet fick jag även instruktioner om sprutorna och recepten. Var ska du donera?
    aha. här tar man de sista proverna hos sitt vc med en remiss skickade från kliniken.
    de kanske kallar en så fort de får svar då?

ska donera i linköping.
  • mandrea

Magnolinda: Duktig du är! Själv bangade jag. Uppsökte min arbetsplats och fick hjälp av snäll sjuksyster. Patetiskt så det förslår :)

Är det någon som vet varför de flesta kliniker fortfarande använder sig av nedreglering vid IVF? Det är ju onekligen bekvämare för oss patienter med den kortare varianten utan klimakterieliknande biverkningar. Är det en kostnadsfråga eller är nedreglering effektivare?

• Magnolinda

God morgon på er! Hur är det med er? Till er som sprayar eller tar sprutor, hur går det?

Har en fråga så här på morgonkvisten: Hur lång tid efter ÄP kan man förvänta sig mens? Ett par veckor eller tidigare kanskè? De som gör IVF är ju tanken inte ska få mens, och har testdagar några veckor efter ET som ju iofs är några dagar efter ÄP. Vad jag menar är, tror kroppen att ÄP är ägglossningen?

Hoppas ni får en underbar dag!

• HannaS86

Första donationen fick jag den 11 dagar efter ÄP, andra gången fick jag den på dag 12 efter så det verkar vara vad som gills för min kropp :) Nåt i stil med ÄP=ägglossning fast några dagar färre till mens. När har ni äp?

Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer Nr 6