• Cinza

    Jag skrev till Drottning Silvia och fick svar!

    Jag skickade ett brev till Drottningen angående Drottning Silvias barnklinik i Göteborg, där jag framförde ett önskemål att de skulle få ett eget kylrum och eget avskedrum så man kan komma och se sitt barn när man vill, hur ofta man vill. Så som det är nu är det svårt att få tider och på helgen nästan omöjligt.
    Jag fick svaret att de ringt områdesansvarig i Västragötalandsregionen och även vidarebefodrat mitt brev dit med tillägget: Drottningen kan inte ingripa vid sådana här ärenden men önskar att Annas önskemål blir uppfyllda.

    Vad glad jag blir att de bryr sig där på slottet.

  • Svar på tråden Jag skrev till Drottning Silvia och fick svar!
  • EhlanaSephrenia

    skönt att du fick svar, och jag tror att vår drottning verkligen bryr sig om sånt, på riktigt alltså, inte bara som en pr sak..

  • kramgrisen

    vad bar att de svarar. då vet man att de bryr sej.
    I Lund har de rengbågsrummet. är jättefint men kunde varit ännu finare..

  • dalejo

    Men det är ju en jättebra idé! Jag ska genast skriva till ansvariga på Gävle sjukhus om samma förslag. Jag tackar mig själv för att jag i alla fall hade kraften att fråga begravningsbyrån om jag fick vara med på svepningen så jag fick se och hålla Linnea en sista gång. Ett eget avskedsrum + kylrum för små barn där föräldrarna kan gå och komma som dom vill är ju fantastiskt. Massor av styrkekramar till dig!

  • ploppviola

    Åhh vad härligt att dom verkar bry sig om lilla svenssons!!!


    Du är värdefull
  • Trassel

    Förstår att hon personligen inte kan göra något, sådan makt var väl längesen de hade men det slår nog ändå högt att hon är med och säger vad hon tycker!
    Bra!

  • Cinza

    Idag har jag fått mail från sjukhuset och syster Jutta (som hjälpte oss när Elias gick bort)ringde och sa att de ska hålla möten. Tydligen så har det hänt en massa. Kanske så kan det bli ett avskedsrum på barnkliniken i alla fall...

Svar på tråden Jag skrev till Drottning Silvia och fick svar!