• GrönaDruvan

Är tempur sängarbra??

Vi ska köpa ny säng, för den vi har är stenhård och vi har ont i ryggen hela tiden. På morgonen kan vi knappt vända oss.
    Vi tänkte köpa madrasser på ikea, då det va ända stället med ok priser som hade en mjuk säng.
    Nu har vi ändå funderat på att lägga litegrann på en riktigt bra säng istället, och funderar på tempur.
    Är det bra?? Eller är det bortkastade pengar?
    Vi väger 48 och 70 så vi är lätta små troll.

• Svar på tråden Är tempur sängarbra??
  • GrönaDruvan

Nenne 71 skrev 2008-08-20 17:37:22 följande:

Har ni testat vattensäng? Underbart för hela kroppen.
    Aldrig testat.. men vi har katter, kanske inte är en bra kombination? Vad kostar en vattensäng?
  • ekbacken

Vi har Tempur sedan snart 2 år. Den är helt outstanding tycker jag. Ni måste dock gå och provligga en någonstans för känslans skull. Vi tvekade länge, säkert ett halvår innan vi slog till. Det bar emot att köpa en säng som är "hård" och platt. Alla andra sängar framställs ju som så himla mjuka och puffiga medans Tempur mer Japanskt minimalistiskt.

• Lady Dahmer

bästa köp jag nånsin gjort.
    helt underbar!!!!!!!!!!!!!!!!!

It is better to have ideals, and fail to live up to them, than it is to have no ideals at all.
  • jummie

He he har ingen direkt erfarenhet av temppurs sängar men jag måste berätta en rolig sak jag lyckades med.

Vi var o testade en rad olika sängar o vi provlåg samtliga KOm fram till en tempursäng (som jag inte såg var just en tempur) o kastade mig glad i hågen i den *smack* den var ju inte så mjuk Det tar ju ett tag innan den formar sig efter kroppen o är ju inte sängen man studsar ner i

Men hur som helst så var den bekväm när jag väl kommit över chocken o legat i den ett tag!

• Fjuppan

Våra tempursängar är vårt bästa möbelköp alla kategorier! Det tar en vecka eller två att vänja sig, men sedan vi väl vande oss kan vi inte tänka sig något annat!

• LyckaJones

Tempur är helt underbart!

• Zemcia

så tempur sängar är alltså hårda? Men blir mjuka när man legat i dem ett tag?
    Det är nämligen vårt nästa stora köp: en ordentlig säng.

• LuMa

Vad kostar en vanlig madrass 90x200 eller vad nu standardmåttet är?

• LuMa
    LuMa skrev 2008-08-20 18:05:30 följande:
    Vad kostar en vanlig madrass 90x200 eller vad nu standardmåttet är?
    Alltså Tempur?
Svar på tråden Är tempur sängarbra??