• GrönaDruvan

Är tempur sängarbra??

Vi ska köpa ny säng, för den vi har är stenhård och vi har ont i ryggen hela tiden. På morgonen kan vi knappt vända oss.
    Vi tänkte köpa madrasser på ikea, då det va ända stället med ok priser som hade en mjuk säng.
    Nu har vi ändå funderat på att lägga litegrann på en riktigt bra säng istället, och funderar på tempur.
    Är det bra?? Eller är det bortkastade pengar?
    Vi väger 48 och 70 så vi är lätta små troll.

• Svar på tråden Är tempur sängarbra??
  • CeciliaBa

Vad står Tempur under...? Hittar inte dom i listan?

• Peteja

Jag rekommenderar att ni provar en tempurmadrass innan ni köper en.
    Jag fick prova en tempurmadrass av min sjukgymnast...men den åkte på golvet...ler!Flört För mig var den oskön. Det gjorde mycket ondare i rygg  och bäcken...men det var på mig det.Ledsen...

• Haole

Vi har en 25cm tjock Tempur och vi är båda väldigt nojda. Det tar några veckor innan madrassen blir mjuk så kan vara hård i början och vara lite obekväm. Men sen är den toppen. Klagar aldrig numer på att vi har ont i nacken eller ryggen.

• GrönaDruvan

Idag köpte vi en tempur säng, så nu får vi se om den är skön
    Hämtar den samtidigt som sängramen nästa vecka!

• Lady Dahmer
    GrönaDruvan skrev 2008-08-22 21:31:52 följande:
    Idag köpte vi en tempur säng, så nu får vi se om den är skön Hämtar den samtidigt som sängramen nästa vecka!

ge den lite tid. det tog mig två veckor innan jag "lärde" mig att sova i den. Den ÄR annorlunda.

men åh så underbar!!!!!!!!!! GRATTIS! (vilken säng köpte ni?)

It is better to have ideals, and fail to live up to them, than it is to have no ideals at all.
  • GrönaDruvan

Tempur Zen heter den. En mörkgrå med tygram. Hoppas hoppas den är skön, annars får vi väl sälja den

• Lady Dahmer
    GrönaDruvan skrev 2008-08-23 15:12:11 följande:
    Tempur Zen heter den. En mörkgrå med tygram. Hoppas hoppas den är skön, annars får vi väl sälja den
    åh den är ju ASSNYGG!!!!!! - tror den är superskön. jag köpte den som var snäppet dyrare (lite annorlunda) men vi provlåg zen först och det var inte speciellt stor skillnad.

men som sagt -- ge den tid. Det är INTE som att ligga i en vanlig säng. Ohhh.... och vänta bara tills det blir kallt ute! då blir tempuren helt underbar! (stenhård! *s* och formar sig såååååå fint efter kroppen) -
    It is better to have ideals, and fail to live up to them, than it is to have no ideals at all.
  • GrönaDruvan

Låter nice
    Vi hade ju inte sådan stor budget att köpa säng för, men när det var ett sånt bra erbjudande nu så kunde vi inte låte bli!
    Fick en 180x200 men hel bäddmadrass för 19.900!! Hur billigt som helst!!

• CeciliaBa
    GrönaDruvan skrev 2008-08-23 16:51:26 följande:
    Låter nice Vi hade ju inte sådan stor budget att köpa säng för, men när det var ett sånt bra erbjudande nu så kunde vi inte låte bli!Fick en 180x200 men hel bäddmadrass för 19.900!! Hur billigt som helst!!
    Vad fick ni betala för benen? Vilka valde ni?
  • SE10
    GrönaDruvan skrev 2008-08-23 15:12:11 följande:
    Som flera skrivit här: ge den tid, tar minst ett par veckor innan man vant sig. Skulle också rekommendera att inte till en början använda både tempurkudde och madrass, utan en vanlig kudde, för kudden kräver ännu mer tillvänjning än vad madrassen gör.
  • CeciliaBa
    GrönaDruvan skrev 2008-08-26 09:49:16 följande:
    Vi har köpt en sängram som vi ska ha, inga ben!
    Aha... Det är ju ett bra erbjudande men jag och sambon är så förvirrade över vad vi vill ha att man bara tröttnar på hela karusellenFundersam...det är så svårt!
Svar på tråden Är tempur sängarbra??