• GrönaDruvan

Är tempur sängarbra??

Vi ska köpa ny säng, för den vi har är stenhård och vi har ont i ryggen hela tiden. På morgonen kan vi knappt vända oss.
    Vi tänkte köpa madrasser på ikea, då det va ända stället med ok priser som hade en mjuk säng.
    Nu har vi ändå funderat på att lägga litegrann på en riktigt bra säng istället, och funderar på tempur.
    Är det bra?? Eller är det bortkastade pengar?
    Vi väger 48 och 70 så vi är lätta små troll.

• Svar på tråden Är tempur sängarbra??
  • GrönaDruvan

Åh, låter kanske som nåt för oss då! Det spelar ingen roll vad man väger? Finns det olika tempurmadrasser för olika vikter eller funkar samma för alla? Kanske inte så lätt för er att veta..

• Skogsflickan

hej ! Tempur sängar är det bästa jag/vi någonsin har sovit i. Vi hade en hästens för ett par år sen som de påstår är såååååå bra...Men den sålde vi efter ett år..Den va inte alls så bekväm som reklamen säger..Vi skaffade en tempur och sen dess har jag inte haft ont i ryggen eller någon annanstans för den delen med=)

En fråga ang vattensäng :gubben ville ha en då han hade en i tonåren..Men jag undrar om man inte blir sjösjuk i en sån?? =)

• Lady Dahmer
    Zemcia skrev 2008-08-20 18:03:53 följande:
    så tempur sängar är alltså hårda? Men blir mjuka när man legat i dem ett tag?Det är nämligen vårt nästa stora köp: en ordentlig säng.
    det är ett speciellt material som formar sig efter kroppen.
    It is better to have ideals, and fail to live up to them, than it is to have no ideals at all.
  • Lady Dahmer
    GrönaDruvan skrev 2008-08-20 18:06:04 följande:
    Åh, låter kanske som nåt för oss då! Det spelar ingen roll vad man väger? Finns det olika tempurmadrasser för olika vikter eller funkar samma för alla? Kanske inte så lätt för er att veta..
    spelar ingen roll vad man väger. tempur har inga fjädrar som en vanlig säng. det är ett skummaterial (uppfunnet av NASA!) som reagerar på kroppsvärme och formar sig efter kroppen.

läs mer på deras hemsida - http://www.tempur.se/
    It is better to have ideals, and fail to live up to them, than it is to have no ideals at all.
  • Lady Dahmer
    Skogsflickan skrev 2008-08-20 18:13:25 följande:
    hej ! Tempur sängar är det bästa jag/vi någonsin har sovit i. Vi hade en hästens för ett par år sen som de påstår är såååååå bra...Men den sålde vi efter ett år..Den va inte alls så bekväm som reklamen säger..Vi skaffade en tempur och sen dess har jag inte haft ont i ryggen eller någon annanstans för den delen med=)En fråga ang vattensäng :gubben ville ha en då han hade en i tonåren..Men jag undrar om man inte blir sjösjuk i en sån?? =)
    sjösjuk... nja, om man är full så. *s* men de är ohygeniska och KAN ge allergi.
    tempur är tvärtom allergifri. kvalster kan inte leva i tempurmaterial.
  • Mcmajjsan

Har täcke och kudde i samma material (NASA) och det rekommederas STARKT!!! aldrig mer varma eller kalla nätter... bara perfekta!

Dock svindyra :D

• Lady Dahmer
    Mcmajjsan skrev 2008-08-20 18:45:17 följande:
    Har täcke och kudde i samma material (NASA) och det rekommederas STARKT!!! aldrig mer varma eller kalla nätter... bara perfekta!Dock svindyra :D
    täcke? vart har du hittat det???
  • Nenne 71
    GrönaDruvan skrev 2008-08-20 17:38:50 följande:
    Nenne 71 skrev 2008-08-20 17:37:22 följande:
    Aldrig testat.. men vi har katter, kanske inte är en bra kombination? Vad kostar en vattensäng?
    Vi har katt och barn och det är inga problem.

Lady Dahmer: Varför skulle vattensäng vara ohygiensk? I vanliga sängar bor det ju kvalster även i madrassen.
  • Lady Dahmer
    Nenne 71 skrev 2008-08-20 19:17:26 följande:
    Vi har katt och barn och det är inga problem.Lady Dahmer: Varför skulle vattensäng vara ohygiensk? I vanliga sängar bor det ju kvalster även i madrassen.
    vatten innebär alltid en risk för mögel osv. men jo visst är kvalster värre... jag jämförde dock med tempuren. :-P
  • Nenne 71

Lady Dahmer skrev 2008-08-20 19:35:33 följande:

vatten innebär alltid en risk för mögel osv. men jo visst är kvalster värre... jag jämförde dock med tempuren. :-P
    Fast du kommer ju inte ifrån att det bor kavlster i täcken och kuddar också. Blää vill helst inte tänka på sådana djur.
    Dessutom har man i algmedel i vattensängar för att det ska hålla sig rent.
Svar på tråden Är tempur sängarbra??