• Zvartaliljan

Vi som älskar villervalla - del II

Fortsättning på denna tråd:

www.familjeliv.se/Forum-3-96/m32943134.html

Välkommen att diskuttera detta underbara barnklädesmärke.
    På nätet säljs endast villervalla på www.villervalla.se

Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-3-96/m32943134.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-20 17:57
    Gamla bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-96/m33073744.html

Nya bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-96/m35440876.html
  • Svar på tråden Vi som älskar villervalla - del II
  • scooby
    fritzie76 skrev 2008-11-17 13:51:30 följande:
    Scooby: min dotter kommer nog vara ca 73 cm i jul....vet inte om jag ska ta 86 eller 92....blir kanske att jag struntar i det helt...Jag hade tänkt köpa en långärmad klänning.
    Det vore ju synd om du struntar helt i det, det är uunderbara kläder Har tvättat multirandklänningen nu och den krympte nån centimeter. Så här blev det: (hoppas bilderna blev klickbara..)

IMG_1409.JPGIMG_1416.JPGIMG_1417.JPG
    Före tvätt                             Efter tvätt (stjärnklänningen oxå i strl 86 otvättad!)

Så här sitter den på dottern efter tvätt:
    IMG_1415.JPGIMG_1413.JPG
    Så det är ju en del att växa i Är en riktig långklänning just nu. Känns som att hon kommer kunna ha klänningarna några månader till iaf. Går ju att använda som tunika oxå när de börjar bli lite små Så jag tror att du klarar dig med 86. Känns dom för små när du får hem dom kan du ju alltid byta. Sen kan du ju ta en klänning i vardera storlek så är du garderad Älskar dessa kläder!!  Ska nog köpa leggings till klänningarna oxå

Hoppas det här hjälpte lite iaf
    ~~Stolt mamma till Albin och Nora ~~
  • mandolin76

Hej. Jag verkligen älskar Villervalla kläderna. Har sett att det varit mycket diskussion om storlekar. Tänkte bara säga att jag var mad om att storlekarna var felmärkta. 86 var märkt med storlek 80 och tvärt om (Vårens multirand). Hade nog inte tänkt på det om inte varit för att jag skulle ha en annan boddy också. Har inte varit med om det efteråt man brukar ändå alltid kolla.

• ÖNadja

har varit in på VV hemsida och kikat på deras rea. Jag har ju nu i efterhand fallit för det gul/grön randiga, de är ju sååå snyggt!, men priserna på rea sidan är ju ord priser.

Nån som vet varför?

• ÖNadja

hmm..började fundera.

Jag har den gröna byxan(köpt på rea), visst borde de va samma färg som i den gul/gröna tröjan?

annars har ja ju inget som matchar! =)

• hjalmarborgen
    ÖNadja skrev 2008-11-18 21:42:51 följande:
    Är det nån som vet när VV rea startar?
    Jag undrar också, fick lite extra pengar i bonus från jobbet & vill shoppa lite...

När brukar butikerna rea Villervalla?
  • lady in red

Hittade till denna tråd när jag letade efter en villarvalla klänning på nätet . Trevligt! Är med i POP tråden oxå,men älskar verkligen villervalla!! Speciellt stjärnmönstret förstårs!
    Jag kollade på deras hemsida om den fanns nån velourklänning i rött till jul,den utan ärmar som har fickor fram med stjärnor,men icke. Fanns bara plommon och grå i fel storlekar . Ingen som har en sån att sälja i stl 110 här ??

• jannah
    lady in red skrev 2010-12-14 16:56:42 följande:
    Hittade till denna tråd när jag letade efter en villarvalla klänning på nätet . Trevligt! Är med i POP tråden oxå,men älskar verkligen villervalla!! Speciellt stjärnmönstret förstårs!
    Jag kollade på deras hemsida om den fanns nån velourklänning i rött till jul,den utan ärmar som har fickor fram med stjärnor,men icke. Fanns bara plommon och grå i fel storlekar . Ingen som har en sån att sälja i stl 110 här ??
    Testa denna tråden istället: www.familjeliv.se/Forum-11-240/m51351709.html Glad

Denna är gammal och har inte använts sedan 2008...
    ¤ Othilia 080524 ¤ Bebis med BF 19/1 2011 ¤
Svar på tråden Vi som älskar villervalla - del II