Inlägg från: Valters familj |Visa alla inlägg
  • Valters familj

Fd vårmammor på neo...del 2

Hej mammor!

Nu har vi "pratat" här inne i 3 månader...hoppas ni hänger kvar ett tag till!

Madde
    Mamma till Valter 38+4 o Astrid född 25+0

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-07 10:44
    Constantin född 080115 bf 080417 (3 mån)
    Elias född 080412 bf 080622 (2,5 mån)
    Astrid född 080426 bf 080810 (3.5 mån)
    Elin född 080422 bf 080802 (3.5 mån)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-07 10:46
    Constantin född 080115 bf 080417 (3 mån)
    Elias född 080412 bf 080622 (2,5 mån)
    Astrid född 080426 bf 080810 (3.5 mån)
    Elin född 080422 bf 080802 (3.5 mån)
    Gustav född 080509 bf 080802 (3 mån)

• Svar på tråden Fd vårmammor på neo...del 2
  • Valters familj

Kikar inom snabbt med en massa kramar o tankar till er alla.

Vill speciellt säga till dig Molly att jag verkligen tänker på er o att jag inte har skrivit innan har berott på tidsbrist o att jag knappt vet vad jag ska skriva för att vara ärlig...
    Gör ont i mig med er ovisshet o kampen med Constantin..men som alla våra andra små så är han en kämpe!!

O spara på all energi ni allihop kan hitta...

Jag ska gå o nanna nu eller försöka, kommer knappt ihåg när jag sov senast, lillan e förkyld o det har satt sig långt nere, va på akuten o inhalera o drack betapred igår..oja orolig e man ju o ser år av massa tradiga förkylningar framför sig...

Idag har hon varit vaken hela dagen, sovit max en timme..hon har den senaste veckan knappt sovit på dagarna precis som en "större" bebis.

Nä sängen nu..
    Massa kramar

Mitt liv J, V, A o lilla T i hjärtat
  • Valters familj

Låter härligt Linda!

O va skönt att ni va hos dem i Lund, så bra att allt  verkar ha gått bra som det ser ut nu!

Funkar det så med bpd diagnos osv, trodde det var en "stämpel" som de hade kvar, o att han inte e infektionskänslig e ju jättebra...men hur vet man det?
    Hmm..sorry om jag inte förstår!

A´s förkylning kändes som ett faktum med en storebror som snörvlade o jag som var genomförkyld, e tråkigt bara när de e så små o man inte vet om de har ont...
    Men hon äter fint o har sovit hur gott som helst inatt, så det e skönt!

Kram på er o ha en fin dag

• Valters familj

Aha...jag förstår, alltid lär man sig nåt!

Nä det e lite lurigt med den där diagnosen, de verkar vara lite försiktigare att säga det i K-stad o fast de nu sa det till A när hon hade syrgas de där dagarna in i v 36 så har det aldrig kollats på hennes lungor mer än precis i början eftersom hon haft så lågt syrgasbehov.
    Avdelningsläkaren sa till mig att vi inte skulle se på A som lungsjuk som vi blev tillsagda i Lund att de sa om alla prematurer utan just se på henne som prematur med ett utgångsläge där man vet att man kan va lite extra försiktig, så e deras förutsättningar bättre än så många andra som medvetet förstör sina kroppar iom val man gör i livet.

E lite förvånad över att de inte får bo tillsammans m Constantin? Trodde man alltid gjorde det!?

Var tar dagen vägen..nu kommer snart min stora kille hem från dagis, o vad har jag gjort!?

Klätt på  mig idag faktiskt o ätit frukost!

Myst på filt m lillan o suttit vi datorn som hastigast...hihi! Bra dagsverke!

Kram M

• Valters familj

Blev du nåt svalare? Jessica?

Stora killen, så kul att dem växer o blir stora!

Keligt här m på kvällarna o natten, skriver m hö nu för A ligger på mig...
    Hon har börjat le en massa idag, så mysigt! Har kommit nåt enstaka om dafen innan som kännts äkta men idag har hon varit riktigt lättflörtad, så mysigt!

Förstår mig inte heller riktigt på det här m infektioner osv, det blir väl att man vet det om ett par år när man kan utvärdera!
    Vi satt o prata om det här hemma, o Valter va förkyld första gången när han va i 3mån ålder o det va i den vevan vi börja gå på öppna förskolor o så.
    Förvånar mig inte över att jag o barnen blivit förkylda, V som e på dagis o vi tjejer som varit isolerade så många månader.

Tänker så på Constantin...hoppas vi snart får höra av dem!

Sova sova säng säng säng...

Kram på er

• Valters familj

Gokväll

Eftersom helgen snart e slut måste jag passa på o äta upp lite choklad o chips rester...hihi..mån sen igen o en förhoppning om att hålla igen!

Blir så glad att höra att allt gått bra med op för Constantin!!
    Har tänkt så på er!

Lillan hör blev också dålig precis efter sin andra prevenar, men hmmm, hur gammal e C eg? Fick han den första senare?
    A ska få sin tredje prevenar om 2 veckor...

Förstår att det måste kännas så för er att allt drabbar er lille C, tänk så tuff o stark han kommer att bli av det här! Kanske nästa framstående neonatolog??

Kan vi inte skriva en lista när barnen e födda o när de skulle varit födda..känner att jag har dålig koll..inte för att det spelar jättestor roll men ändå...

Om jag börjar så kan  ni väl kopiera så att alla kommer med..?

Astrid född 080426 bf 080810  (3.5 mån)

Hoppas ni haft en fin helg allihop!?

Vi köpte en näsfrida..herregud så bra!
    Har aldrig behövt ha till V för det bara forsar ut av sig själv på honom när han är förkyld men det gjorde det tydligen inte på A..inte konstigt om hon fick kämpa så mkt snor...lilla stumpan...
    Men känns bra nu så det gick över snabbare på henne än på resten av familjen, skönt!

Kram på er

• Valters familj

Aha..Magdalena! Trodde du hette Molly!
    Får verkligen dra ihop en träff snart så att man får ansikte på er alla!

Det va den andra hon fick, därför jag tyckte va lite konstigt för C borde ju fått sin 3e också!? Eller han fick sin första senare?

Klart barnen ska stå i ordning!
    Lamaze..vad e det?

Listan får fyllas i färdigt så lägger jag in den i trådstarten så vi kan hålla koll på alla barnen!

Diskmaskinen kallar, barnen sover..
    Va på lekplats i fm o sen stekte vi pannkakor till lunch.

Nån av er som fått sin journal utskriven ifrån Lund?
    De skicka vår ifrån K-stad idag ska bli så spännande att läsa...bad om sköterskeanteckningarna speciellt, får se vad de skickar....får nog verkligen ha lugn o ro o mannen hemma innan jag börjar läsa, känns soom om det kommer att bli tufft...
    Vill gärna ha ifrån den första tiden ifrån Lund med, undra om jag bara kan ringa dit!?

Kram på er

• Valters familj

Gokväll

Jag har tagit bort min gb...du e inte blockad på nåt vis...eller kunde du inte se pres o foto heller?
    Skriv meddelande istället!

Fy..känns lite läskigt att bara läsa om nellcoren...hoppas han lugnar sig så ni slipper åka dit igen..verkar han inte må bra eller?

Astrid ska få sin 3e när hon e 5mån har jag för mig, då blir det dubbelt tillsammans me pentavacen igen (infanrix)

Vi bad speciellt om sköterske anteckningarna o det kom o epikris ifrån Lund..o lite dr anteckningar nu ifrån att vi börja gå på permis.
    O det e vad vi bett om...bara öppna det o börja gråta så jag la ner det igen..
    Adresserat till "Lilla Fröken" Astrid..bara det!

O lite tårar nu ikväll när jag o sonen kolla på sjukhuset..en liten v 25a som hade gått bort efter en dryg vecka o hennes lilla tvilling som kämpade på...
    Sorgligt o sen glädjetårar när Valter sprang o hämta sin doktorsväska o tog tempen, lyssna ¨på o gav Astrid medicin..underbara unge!

Nattinatt

• Valters familj
    JessAnn skrev 2008-09-10 12:38:15 följande:
    Hej på er!Jag fick min pojk igår. Han föddes i v 27+0. Vi ligger också i lund på noe avdelningen. Jag är så orolig, varje gång jag går in i det där rummet på neo så tror jag det värsta möjliga. De säger att alla värden ser bra ut men jag väntar på bakslaget. Hoppas det inte kommer...Idag kommer iallafall resten av familjen. De ska bo på patienthotellet till det blir rum lediga på ronald MacDonal.
    Grattis till underverket!!

Var bara glad o försök njuta av er lille pojke! 27 veckor..stor kille då?
    Hihi..du förstår man blir lite skev i tänket om de här veckorna...23-25 e småttigt o efter 27 e man rättså stor o alla chanser e jättebra!
    Du kommer att förstå om ett tag!
    Alla är ju pyttesmå!

Vilken sal ligger ni på??

Vi bodde på mc huset, bättre än så blir det inte!

Vi finns här...om du behöver fråga eller bara pepping,alla våra små underverk e ju "stora" o har klarat sig jättebra!

Kramar från mig
Svar på tråden Fd vårmammor på neo...del 2