• Valters familj

Fd vårmammor på neo...del 2

Hej mammor!

Nu har vi "pratat" här inne i 3 månader...hoppas ni hänger kvar ett tag till!

Madde
    Mamma till Valter 38+4 o Astrid född 25+0

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-07 10:44
    Constantin född 080115 bf 080417 (3 mån)
    Elias född 080412 bf 080622 (2,5 mån)
    Astrid född 080426 bf 080810 (3.5 mån)
    Elin född 080422 bf 080802 (3.5 mån)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-07 10:46
    Constantin född 080115 bf 080417 (3 mån)
    Elias född 080412 bf 080622 (2,5 mån)
    Astrid född 080426 bf 080810 (3.5 mån)
    Elin född 080422 bf 080802 (3.5 mån)
    Gustav född 080509 bf 080802 (3 mån)

• Svar på tråden Fd vårmammor på neo...del 2
  • Full av förhoppning

Hej hej nu har jag också hittat hit.

Elias mår bra efter bråckoperationen och idag har vi varit en premiärtur på Ikea faktiskt på förmiddagen när det inte skulle vara så mkt folk.
    Har handlat lite kräkhanddukar (nytt uttryck sen man fick barn ) och lite annat smått och gott. De ser ut att ha världens bästa lekmatta på Ikea...ska önska den i doppresent till Elias tror jag.

kram på er

Linda
    Mamma till Isabelle 38+2 och Elias 29+5

Elias är här
  • Jessica1

Linda: gud så skönt att höra att allt har gått bra. Det verkar som alla småpojkar har fått göra en bråckoperation förrutom Gustav. Jag hoppas dock att han slipper...

• Jessica1

Linda: Är allt ok med LiaMie och hennes baby?

Molly i Skåne: Gud så duktigt av dig att orka pumpa så länge! Vilken kämpe du är! Jag måste erkänna att höll på att bryta ihop efter 2 månader och fick precis energi att fortsätta då lillen sög i sig de första millilitrarna.

• Full av förhoppning

Ja allt var bra med dem. De var inne för att ställa in shunten för den shuntade för mkt så att det blev en insjunkning vid fontanellen istället för en bula, så de fick reglera den.
    Isabella var så söt så söt lilla skruttan och LiaMie såg glad och välmående ut Så härligt att det gick vägen för oss alla.... våra bebisar lever... mot alla odds....
    Helt fantastiskt!!!

Jessica1 skrev 2008-08-21 17:28:20 följande:
    Linda: Är allt ok med LiaMie och hennes baby?Molly i Skåne: Gud så duktigt av dig att orka pumpa så länge! Vilken kämpe du är! Jag måste erkänna att höll på att bryta ihop efter 2 månader och fick precis energi att fortsätta då lillen sög i sig de första millilitrarna.
    Elias är här
  • Jessica1

Våra babysar är verkligen små mirakel som faktiskt inte hade funnits hos oss om vi inte hade den tillgången till sjukvård som vi har i sverige...

• Molly i Skåne
    Svar på #6
    Har kommit hem från Drottning Silvias barnsjukhus i GBG. Lillen är precis som jag känt på mig hela tiden, mycket mer lungsjuk än de trott. Det kommer att ta minst två år innan han blir bättre! Den riktigt goda nyheten är att doktorn i Gbg tror att han kommer att överleva!!Det har vi inte vågat hoppas sen han föddes den 15 januari i v26+5!!!
    Har inte hunnit landa efter denna resa, diagnos, besked mm och idag var vi på neo igen och fick veta att knapp-operationen blir redan på måndag! Är så rädd att jag darrar, men har i alla fall ett litet uppehåll i gråtandet!
    Underbara psykolog-Anette hämtade mackor och saft till mig och min man när hon fick höra att vi inte ätit sen frukost. Gott med ostmacka när klockan är nästan halv fem och magen skriker för att överrösta illamåendet!Hon är helt fantastisk!!!
    Snälla alla- håll tummarna och be för oss!!!!
    Jessica- jag pumpar just nu bara 3 ggr per dag, orkar inte mer, Men 70 ml är bättre än inget!!!
    Ha det gott alla- hoppas att jag inte deppar ner sidan!!!
  • Valters familj

Kikar inom snabbt med en massa kramar o tankar till er alla.

Vill speciellt säga till dig Molly att jag verkligen tänker på er o att jag inte har skrivit innan har berott på tidsbrist o att jag knappt vet vad jag ska skriva för att vara ärlig...
    Gör ont i mig med er ovisshet o kampen med Constantin..men som alla våra andra små så är han en kämpe!!

O spara på all energi ni allihop kan hitta...

Jag ska gå o nanna nu eller försöka, kommer knappt ihåg när jag sov senast, lillan e förkyld o det har satt sig långt nere, va på akuten o inhalera o drack betapred igår..oja orolig e man ju o ser år av massa tradiga förkylningar framför sig...

Idag har hon varit vaken hela dagen, sovit max en timme..hon har den senaste veckan knappt sovit på dagarna precis som en "större" bebis.

Nä sängen nu..
    Massa kramar

Mitt liv J, V, A o lilla T i hjärtat
  • Full av förhoppning

Hej tjejer.. här kommer en hälsning från en stor gosse som numera är helt och hållet friskförklarad.... ingen BPD.... ingen infektionskänslighet mer än för en vanlig tvåmånaders bebis.... inga restriktioner som inte gäller för en tvåmånaders Livet leker och vi tror knappt det är sant Inga inhalationer mer och bara järndroppar i några dagar till.... sen bara AD-droppar

Constantin opererade knapp på magen idag och jag och Elias har varit på NEO i lund för att försöka stötta så gått det gick.... Operationen gick bra och när de tog honom av respiratorn också (de måste intubera vid operationen) Han hade ont (såklart) Men verkade må bra under omständigheterna. De kommer att vara inlagda en vecka nu på samvården och Constantin ligger på femman.

Så trist att Astrid är förkyld hoppas hon kryar på sig snart...

Kramar
    Linda

Valters familj skrev 2008-09-01 21:47:28 följande:
    Kikar inom snabbt med en massa kramar o tankar till er alla.Vill speciellt säga till dig Molly att jag verkligen tänker på er o att jag inte har skrivit innan har berott på tidsbrist o att jag knappt vet vad jag ska skriva för att vara ärlig...Gör ont i mig med er ovisshet o kampen med Constantin..men som alla våra andra små så är han en kämpe!!O spara på all energi ni allihop kan hitta...Jag ska gå o nanna nu eller försöka, kommer knappt ihåg när jag sov senast, lillan e förkyld o det har satt sig långt nere, va på akuten o inhalera o drack betapred igår..oja orolig e man ju o ser år av massa tradiga förkylningar framför sig...Idag har hon varit vaken hela dagen, sovit max en timme..hon har den senaste veckan knappt sovit på dagarna precis som en "större" bebis.Nä sängen nu..Massa kramar
    Elias är här
  • Valters familj

Låter härligt Linda!

O va skönt att ni va hos dem i Lund, så bra att allt  verkar ha gått bra som det ser ut nu!

Funkar det så med bpd diagnos osv, trodde det var en "stämpel" som de hade kvar, o att han inte e infektionskänslig e ju jättebra...men hur vet man det?
    Hmm..sorry om jag inte förstår!

A´s förkylning kändes som ett faktum med en storebror som snörvlade o jag som var genomförkyld, e tråkigt bara när de e så små o man inte vet om de har ont...
    Men hon äter fint o har sovit hur gott som helst inatt, så det e skönt!

Kram på er o ha en fin dag

Mitt liv J, V, A o lilla T i hjärtat
Svar på tråden Fd vårmammor på neo...del 2