Efter ovanstående diskussioner har jag bestämt mig för att inte utsätta Valter för någon broccoli på burk! Har köpt palsternacka (färsk) idag, ska testa det snart. Potatis och majs går utmärkt och verkar uppskattas. Ska börja med gröt i veckan också, vilken gröt använder ni? Har ni gett burkarna med frukter, tex
päron, äpple o katrinplommon, från 4 mån eller tycker ni det är för tidigt med så söta smaker?
FaF:Fina tårtor ! Härligt att du hade så kul på tjejfesten!
Jessika: Härligt att höra om ditt nya barnrum, rörande att ni äntligen får uppleva detta underbara att ha barn och få fixa för sina barn!!
Valter ligger på golvet och försöker fånga sina leksaker, går ganska bra. Nu gnuggar han mest ögonen dock, trött igen. Vi var på bvc idag och skulle få domen efter en veckas kämpande med amning varannan timme igen och första smakportionerna. Han hade gått upp 100 gram, vilket var helt godkänt. Skönt!! Nu väger han 4890 gram och är 57,5 cm. Nu ska vi prova om det funkar att amma var tredje timme, hoppas det. Tack för er omtanke här när jag berättade att han gått upp så dåligt i vikt.
Idag fick jag kontakt med en mamma som bor i samma område, som fick en flicka i v 26 för snart ett år sedan. Kul!
Vad ni är duktiga på att baka allihop, och pyssliga! Jag är helt imponerad. Bakar själv tårta en gång om året, när Embla fyller år. Och då är det ingen avancerad grej.
Jodli: kul att gå på babysång! Jag hörde talas idag om att kyrkan har det här och vill så gärna gå. Mamman jag berättade om ovan har gått dit med sin prematur, "fick lov" att göra det av doktorn. Jag tycker det är så svårt att veta med infektionskänsligheten. Men jodli du har ju gått dit och jag känner att jag också vill och att det känns ok att göra det. Någon annan som har tankar om detta eller vet vad "doktorn" tycker? Givetvis är det olika direktiv för olika barn, beroende på deras sjukdomshistoria, men någon allmän tanke kanske finns...
Nu ska vi gå och hämta storasyster på dagis! Ha det gott alla mammor.