• JessAnn

Fd vårmammor på neo...del 2

Hej på er!
    Jag fick min pojk igår. Han föddes i v 27+0. Vi ligger också i lund på noe avdelningen. Jag är så orolig, varje gång jag går in i det där rummet på neo så tror jag det värsta möjliga. De säger att alla värden ser bra ut men jag väntar på bakslaget. Hoppas det inte kommer...
    Idag kommer iallafall resten av familjen. De ska bo på patienthotellet till det blir rum lediga på ronald MacDonal.

• JessAnn

Valters familj: Tack för de snälla orden.
    Vi ligger på sal 2. Alla är verkligen jättesnälla.
    Vi har ställt oss på kö att flytta in i mc-huset men fick inte plats idag. Dock får min sanbo och vår stora tjej bo på patienthotellet så länge tills en plats på mc huset är ledigt.
    Går allt som det ska kommer vi flyttas över till Karlskrona i nästa vecka för vi tillhör blekinge landsting. Dock har vi önska Kristianstad för det är bra ett par mil dit.
    Måste ändå säga att jag blev verkligen glad över att hitta denna tråd.
    Jag hör av mig fler gånger.
    //Jess

• JessAnn

Tack för alla hjälpande ord.
    Imorgon blir jag utskriven och vi har fått rum på Mcd huset. Känns så bra att kunna vara med hela familjen.
    Jag försöker verkligen att ta en dag i taget och verkligen njuta av varje sek. Känns så bra att veta att det gått bra för er.
    //Jess

• JessAnn

Valters familj:
    Jag undrar hur ni har haft det i K-stad. Har de familjerum där? Får pappan och systern hälsa på när dom vill? Jag var nämligen inne på deras sida men kunde inte få fram att samma regler som här i lund gällde hos dom. Jag tycker det är viktigt att både pappa o syster får vara med varje dag.
    //Jessica

• JessAnn

Ja, omställning blir det alltid mot McD huset. Går allt som planerat flyttar vi till just k-stad någongång i det närmasta.
    Det som oroade mig var just besök av syskon. Jag blir ju knäpp av bara tanken att inte få träffa min dotter varje dag. Tanken är ju att jag ska vara där fram till jul. Hoppas det blir bra.
    //JessAnn

• JessAnn

Jo tack. Hans vikt är nu påväg uppåt. Han är ju bara 6 dagar.
    Jag vet inte om vi kommer att beröras av hemsjukvård, vi är från blekinge. Det är inte ens riktigt säkert att vi får åka till k-stad ännu. Kanske blir det karlskrona. Vi har inte fått svar ännu.
    Hoppas på att vi också kommer hem lite innan. Allt beror väl på hur det går med honom. Med min dotter kom vi hem 3 veckor innan beräknat datum. ( fick henne i 33+0)
    //Jess

• JessAnn

Hej! Jag ville bara titta inom här igen. Jag skrev till er i början av september då jag fick en pojk i v 27+o.
    Vi låg först i lund sedan i K-stad. Sedan 14 dagar har vi kommit hem i hemsjukvården. Oskar som han heter mår bra. Har inte varit någon komplikation alls. I dag är han 37+2 och väger 3200g och 47 cm lång.

Svar på tråden Fd vårmammor på neo...del 2