• Nalle Puh73

Roliga och bra Pc spel till 3-4 åring. Tips tack.

Försöker hitta roliga Pc spel till William men behöver lite tips på bra sådana. Vill ju inte köpa hem spel som bara är skit och för svåra, så jag tar gärna emot tips på bra spel till en 3 åring.

♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • Svar på tråden Roliga och bra Pc spel till 3-4 åring. Tips tack.
  • strojes
    bzzzz skrev 2008-08-22 22:08:24 följande:
    ursäkta att jag lånar tråden. men när lär sig barn att spela spel och hur börjar man. jsut nu spelar jag och hanna pekar vad jag ska göra. så gör jag åt henne.
    Hur gammal är din dotter? Vår tjej nu 3,5 år brukar spela Bolibompaspelet påd deras hemsida ibland. Man är en liten gubbe som går omkring i Bolibompalandet och gör olika saker. Att gå omkring klarar hon men när det är något som ska utföras med musen (går gör man med piltangenterna) så får jag hjälpa till. Hon har gillat det spelet ett tag och i början fick jag göra allt och hon pekade åt vilket håll vi skulle gå.
  • Nalle Puh73

Åh, tack för alla tips. Tar gärna emot fler, men ska kolla upp dom jag redan fått nu.
    William har suttit bredvid först och tittat på men sen har vi hjälpt honom med musen och det tog inte länge innan han fattade hur man skulle använda den.

♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • Lisa1980

Vi har köpt Scooby Doo - duell i spöstaden. Vår son älskar det och det är satt ålder 3 år på det.

~Jag har fått 3 mirakel~
  • tru

hon fyller tre i december så man får nog spela åt henne ett tag till då. men det går ju bra det med.

• Marlene B
    ursäkta att jag lånar tråden. men när lär sig barn att spela spel och hur börjar man. jsut nu spelar jag och hanna pekar vad jag ska göra. så gör jag åt henne.
    Min dotter började spela när hon var 1½, då satt jag och förklarade hur och var och varför hon skulle trycka.

Jag tror att det är bättre att du pekar och hon får klicka för på så sätt så lär hon sig att hantera musen.

TS:
    Ett bra nybörjarspel är Kalle kunskap lekstugan 2 den är för barn mellan 1½-3 år och den är väldigt bra att träna upp skickligheten. När barnet lärt sig musen och vad man ska göra så går du till kallekunskap förskolan. Finns pussel, reaktionsspel och memory.

Min dotter har lärt sig väldigt mycket genom dataspelen.
  • Marlene B
    Min dotter började spela när hon var 1½, då satt jag och förklarade hur och var och varför hon skulle trycka.

Jag tror att det är bättre att du pekar och hon får klicka för på så sätt så lär hon sig att hantera musen.

TS:
    Ett bra nybörjarspel är Kalle kunskap lekstugan 2 den är för barn mellan 1½-3 år och den är väldigt bra att träna upp skickligheten. När barnet lärt sig musen och vad man ska göra så går du till kallekunskap förskolan. Finns pussel, reaktionsspel och memory.

Min dotter har lärt sig väldigt mycket genom dataspelen.
  • Marlene B

Rut&Knut är roligt men jag vet inte om det är ett nybörjarspel. Ludde är jättebra, likaså Anki och Pytte och Björnes magasin.

Dora är för enkelt och inte särskillt lärande tycker jag. Det är ingen mental utmaning.

Josefin-spelen är väldigt bra och lärande så det och Kalle kunskap är mitt tips.

Jag är en sådan som föredrar kunskapsspel framför spel som inte lär ut något.

• Marlene B

Som knorpan säger så är gammafon-spel väldigt bra.

• lurksmulan

Vår 3,5-åring älskar Myror i Brallan framför allt.
    Men han har även Dora - Ryggsäcksäventyret och Fem myror är fler än fyra elefanter. Fem myror är roligt men lite svårt fortfarande. Det är svårnavigerat så vi får hjälpa honom att komma dit han vill (om vi nu hittar dit själva).

Annars finns det massor med bra spel på internet också, säg till om du vill ha länkar!

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • LeaveMeAlone

Hakar på här för att få tips. Min kille har bara ett spel just nu men det tycker han är jättekul. Bamse i Egypten.

• meya

Här är det Halvan, Alfons och Mulle Meck som gäller. Halvan finns med bärgningsbilen, brandbilen, polisbilen och flygplanet. Flyplanet var ganska svårt, tror att det är från 5 år, men brandbilen och bärgningsbilen är superkul!

• sofie27
    Svar på #19
    hej:)) jag skulle väldigt gärna vilja ha några länkar om de är oke? mvh
Svar på tråden Roliga och bra Pc spel till 3-4 åring. Tips tack.