• Hanna18

Styvbarn

Finns det NÅN som tycker om sina styvbarn??
    Blir mörkrädd när jag läser om vissa som inte tycker om sina styvbarn!
    okej att det kan vara jobbigt,vet av egen erfarenhet,men man vet ju faktiskt vad man ger sig i! Och jag menar,det är ju inte barnets fel! Säger inte att man behöver älskar sin styvis,men man ska absolut respektera dom!!
    Är det bara tjejer/kvinnor som inte verkar tycka om sina styvbarn eller finns det män också?
    Man blir ju rädd för att träffa nån när man läser vad vissa skriver. Vill verkligen inte att nån jag träffar skulle tycka illa om mitt barn! Mitt barn är mitt allt!

• Svar på tråden Styvbarn
  • Hanna18

Jo,visst inte är det kul och känna känslan av utanförskap,men det får man som acceptera,för det är ju trots allt han/hennes mamma/pappa och det är ju barnens allt,deras förebilder.
    Skulle ALDRIG låta mitt barn komma i andra hand,då lever jag hellre själv!
    Tråkigt att höra att du har gjort det:(

• Hanna18

Starshine: Det är ju precis det man gör!! Tycker det är förjävligt när föräldrar väljer partners kärlek före sitt eget barn!

Har du nån gång berättat för din pappa hur du har haft det?

Inte är det ju alltid en dans på rosor,men det är bara att bita ihop:)

• Hanna18

Kräver inte att min partner ska vara förväldigad över nått min son gjort i skolan,inte så jag menade!

Men som Belana berättade om sin vän,hon verkar verkligen ha en sund intsällning till sina styvisar.

• Hanna18

Har sett på nära håll hur en människa jag höll kär gjorde allt för att bli accepterad av sin styvförälder.. Försöka vara till lags hela tiden. Sen så säger styvförälderna till mej: " VAr glad att du slipper BB.BB är bara till besvär och det har BB varit enda sen BB var liten!"
    Kan inte förklara hur det skar i hjärtat när SF sa så,om BB som SF hade vart med sedan BB var 7 år!
    Hur kan man säga så??

Inte konstigt att man blir rädd för att träffa nån..

Svar på tråden Styvbarn