• Nyfikengrabb

    Pinsamt!

    Hej! Ny på familjeliv.se

    Har ett par frågor som är ganska pinsamma. Det kanske bara är jag som är dum, men nu kör vi.

    Jag och min sambo funderar på att sätta igång med att skaffa ett underbart barn. Men jag är lite osäker på en del saker och behöver därför hjälp. (pinsamt)

    1. När man "gört" (ni fattar grabbar) gör man det varje dag och hoppas på det bästa eller kör man ju under ägglossningen? Hur gjorde ni?

    2. Finns det någon ställning som bevisat att det är lättare att bli gravid på?

    3. Berätta gärna hur lång tid det tog för er innan ni fick reda på graviditetssvarets positiva egenskap ;)

    Mvh Nicke Nyfiken.

  • Svar på tråden Pinsamt!
  • Oneleg Jämtland

    1. Vi försökte pricka in perioden runt ägglossning, men passa på att ha sex under andra tider också så ni inte blir alltför "schemalagda" som kan kännas tvingande o trist.

    2. Moepp.

    3. För oss tog det 3år, var på undersökning som visade att det inte var något fel på någon av oss..  så det var bara att fortsätta försöka. Nu är det "bara" väntan fram till mars...


    När allt du har är en hammare, ser alla problem ut som en spik!
  • Osynliga mannen

    Jag har tre barn och det har varit ganks aolika med alla tre.

    Nummer ett: Vi slutade med P-piller och fortsatte sexlivet som vanligt (kanske 2 ggr i veckan). Det tog inte lång tid.... Honn fick nog ingen mer mens så vi prickade rätt med en gång.

    Nummer två: Här ville vi pricka in en tidpunkt mellan två utbildningar för min fru. Använde nån typ av ägglossningstest (kommer inte riktigt ihåg, det var några år sen). Visade testet att det var dags så körde vi på med en gång. På detta vis tog det sig inte förrän efter ett halvår och vi missade vårt uppsatta mål...

    Nummer tre: Inte planerad alls. Vi har inte lika aktivt sexliv med två barn och när lusten trängde på efter en flaska rött en lördag kväll var det för bökigt att rota fram gummit. Det tg sig med en gång alltså.

    Nummer fyra???? Det har inte kommit nån nummer fyra ännu men vi lärde oss inte av nummer tre så vi får väl se om frugan är på smällen igen.

    Vad vil jag då säga med detta? Jag tror att det är skit samma. Gillar ni att ha sex så kör på så mycket som möjligt. Då har ni ju kul på vägen!

  • kaminos

    1 - Man sprutar när hon har ägglossning.

    2 - Efter att det har gått för dig så kan hon ligga på rygg
    och sedan lyfta upp bena mot väggen. Låt henne ligga så
    i ungefär 10 minuter. Ska fungera enligt många.

    3 - Min fru kan inte bli gravid så vi har valt adoption.

  • Goliath

    jag och min sambo (Good Sina) vi körde bara på utan kondom och så tänkte vi (blir hon gravid så.. fine!) typ..

  • N1klas

    1. Som vanligt. Lite extra vid ägglossning. Frugan känner när hon har det.

    2. Nej.

    3. 1 ägglossning, 2 ägglossningar, 1 ägglossning.


    «The art of Faderator»
  • N1klas

    Hon har förresten aldrig käkat piller under "vår" tid.


    «The art of Faderator»
  • Vibekes Pappa

    Förra sommaren när vi bestämmde oss för att skaffa ett syskon till min sambos son, så körde vi på varje dag i princip, alla dagar i månaden. Varje gång hon gick över mensen så köpte vi test men alla var negativa. Sen när jag ryckte in i lumpen så blev det ju varje helg. Ungefär. Funkade inte då heller. Sen nu i Juli så verkar det som vi lyckades, för hon plusade i Augusti! Kändes helt konstigt faktiskt med tanke på att vi försökt i ett år. Inte så lång tid om man jämför med många andra par som försöker i flera år.
    Tror att mycket hänger på att man inte ska känna sig tvingad varje månad utan bara köra på. Vi hade precis beslutat oss för att inte tänka på det så mycket i och med att hon började plugga nu i Augusti. I alla fall.
    Ställningen tror jag inte spelar så stor roll faktiskt, det är nog mest skröna, för vi kör samma alltid nästan. Hehe.

    Lycka till!

  • Willeskutt

    Vi försökte pricka ägglossningen. Sen, efter akten, så låg min sambo med fötterna högt upp i skyn för att "simmarna" skulle få lite hjälp på vägen som hon sa.

    Ställningen tror jag e irrelevant, gäller bara hälla gubarna i bassängen så att säga

    Önskar er lycka till!

  • Tony Montana
    Nyfikengrabb skrev 2008-08-22 11:19:10 följande:
    Hej! Ny på familjeliv.seHar ett par frågor som är ganska pinsamma. Det kanske bara är jag som är dum, men nu kör vi.Jag och min sambo funderar på att sätta igång med att skaffa ett underbart barn. Men jag är lite osäker på en del saker och behöver därför hjälp. (pinsamt)1. När man "gört" (ni fattar grabbar) gör man det varje dag och hoppas på det bästa eller kör man ju under ägglossningen? Hur gjorde ni?2. Finns det någon ställning som bevisat att det är lättare att bli gravid på?3. Berätta gärna hur lång tid det tog för er innan ni fick reda på graviditetssvarets positiva egenskap ;)Mvh Nicke Nyfiken.
    Tjena Nicke nyfiken!
    Klart att du inte är dum, det finns inga dumma frågor.
    Tjejen kan enbart bli gravid under ägglossningsperiod det är ungefär 14 dagar från första mensdag.
    På din fråga hur gjorde ni, vi började med o hoppa över kondom.
    Alla ställningar är att rekomendera utom 69an då det kan bli lite svårt
    Oplanerat som det var, fick vi i 5:e veckan reda på att den lille hade börjat växa
    Nu vill jag bara att tiden ska gå fort så vi får träffa vår nya familjemedlem.

    Lycka till och jobba på med barnverkstan.
    Peace Mathias
  • PerG

    1. Vi hoppades på det bästa.. ;)

    2. Tror jag inte.. det enda jag kan tänka mig skulle väl vara nån ställning där fler spermier får chans att stanna kvar (dvs att kvinnan får ligga på rygg med benen upp typ så det inte rinner ut)

    3. 1:a gången (oplanerat) tog direkt => missfall i 12:e veckan, 2:a gången (planerat) tog det direkt => missfall innan det hade tagit sig (positivt på gravtest, men blödning när mensen skulle ha kommit), 3:e gången (planerat) tror jag det var efter 2 månader som det tog och nu har vi en liten 8-månaders som just nu ligger och sover (är pappaledig från i måndags och 9 månader framöver!)

    Se förresten till att din tjej börjar äta folsyra också (och gärna andra vitaminer m.m.). Folsyra förebygger ryggmärgsbråck och det är lite svårt att få i sig det i tillräcklig mängd genom kosten..

  • Make Vimma

    OK du är inga dumma frågor bättre å börja i tid än att vänta för länge funkar det inte gå till doktorn funkar alltid:) ha ha men lycka till med allt nu i framtiden

  • Pecado

    Efter att ha försökt i 2 år med 3 grav och 3 MF som följd fick vi väntetid på en utredning på vad som kunde va felet.
    Senaste MF gick till v7 innan det gick snett.
    Under tiden vi väntade hade vi det bara gött och körde på utan att tänka på barnproducerandet. Vi fick en tid vi skulle komma till KK. Min fru fick för sig att göra ett gravtest då hon kände sig "underlig". Voila, nu är VI gravida i 13:e veckan.
    Kan bara misstänka att det var att vi mös utan tanke och press på att det skulle resultera.

    Inga speciella ställningar användes. Men lite extra vitaminer och folsyra kan aldrig skada för din älskade att inmundiga.

    Love,PEC!

  • Nyfikengrabb

    Yo, im back! och vi ska ha barn. Vi lyckades ganska fort, tack för alla svar.

  • N1klas
    Nyfikengrabb skrev 2008-11-11 14:32:08 följande:
    Yo, im back! och vi ska ha barn. Vi lyckades ganska fort, tack för alla svar.
    Grattis!
  • Tony Montana
    Nyfikengrabb skrev 2008-11-11 14:32:08 följande:
    Yo, im back! och vi ska ha barn. Vi lyckades ganska fort, tack för alla svar.
    Grattis till lillen!

    Lycka till!

    Peace
Svar på tråden Pinsamt!