• gosssan

Pergotime behandling

Hej
    Jag var på utredning igår och fick pergotime utskrivet, jag har äl men den är svag. Allt annat var helt okey. Så nu ska jag börja ta en tablett från cykel dag 5 fram till 9. Sedan kommer äl på dag 18 och vi ska ha sex på dag 16-17. Har ni andra likadant? Tycker det låter så sent, jag har annars äl på dag 10-12.

Sedan komer jag att ta progesteron vagiatorer i 10 dagar, från dag 19 fram till dag 28. Så beräknad mens blir runt dag 29....eller så blir jag gravid

Men har ni alla andra lika som äter pergotime, det är helt nytt för mig och jag hoppas att allt blir rätt.

Hur många har blivit gravida med hjälp av pergotime?
    Finns det någon pergtime BIM lista här?

Lycka till

• gosssan

iida84: tack, det hoppas jag med! Hoppas det även går bra för dig!
    Jag fick progesteron för att jag har spottings innan mens i upp till 7 dagar, så läkaren trodde att det berodde på bla. dålig ägglosning + att jag har för låg progesteronnivå när jag ägglossat. Har annars en cykel på ca 25 dagar varav 6 dagar mens och ca 7 dagar spotting. Så progesteronet ska förhoppningsvis hålla spottarna borta tills det är dax för BIM.

• gosssan

Totta 75: tack för välkomnandet
    Jag får nog göra som du skrev, köra med ältester så att jag inte missar det viktigaste

Jag skriver in mig på BIM listan när mensen kommit...tror den kommer på lördag om jag nu inte är gravid....men det tror jag inte...här spottas det för fullt.

• gosssan

Busunge06: Jag har också nyss fått pergotime utskrivet, samma dos som dig. Ska börja på cykeldag 5-9, så nu längtar jag till mens
    Jag ska på vul ca två veckor efter mensens första dag, för att kontrollera äggblåsan.
    Lycka till!

• gosssan

iida84: Min läkare sa att jag skulle på ul för att se så att inte fler äggblåsor skule mogna.
    -Du vill väl inte ha tvillingar, sa han.

Fast jag är inte orolig över för många utan att inte ha nått moget ägg alls, då jag är svårstimulerad.

Hur sa din läkare då? Tänk om du får en hel skörd av mogna ägg

• gosssan

iida84: önskar dig lycka till !

*vill åxå börja,,,,mens kom igång på riktigt nu dåååå*

• gosssan

iida84: ja, jag vet. Jag väntar på att det ska sätta igång på riktigt innan jag räknar som dag 1. Har dessvärre inte bara bruna flytningar utan riktigt blodiga flytningar nu... men det är ändå inte som riktig mens än.hmmm ....är så trött på min kropp. Känns som man har mens halva cykeln.

• gosssan

Hej
    Nu har jag fått mens och kan skriva in mitt BIM på listan.

BIM
    lerumstessan: 1:a kuren pergo = ingen bäbis, ska tillbaka för fler prover på mig + min gubbe i oktober
    Totta75: Mens 28/8 Pergo 30/8-3/9 Äl runt 10-11/9 BIM runt 25-26/9
    iida84: Mens 3/9 Pergo 7-11/9 Äl runt 17-19/9 BIM runt 3/10
    Mamalicious: Mens 11/9, Pergo dubbelkur, Äl runt 23-25/9, BIM
    runt 8-10/9

Gosssan: Mens 20/9, Pergo enkel dos, äl runt den 7/10, progesteron vagiatrorer efter ägglossning, BIM 20/10

Mens, bättre lycka nästa månad
    Millan69: Mens:19/9 (1:a kuren avklarad, 2:a pergo 23/9 BIM ??/10)

Gravida

• gosssan

Totta75: Grattis vännen! Vad roligt att läsa! Nu längtar jag ännu mer efter att börja med pergon....på onsdag....när tar ni era, morgon kväll? samma tid på dygnet? till mat?

• gosssan

Totta75: jag har bokat in en dit för kontroll av äggblåsorna på dag cd 17, enligt min läkare. Jag hoppas inte det blir för sent, bm sa att det skulle nog bli en bra tid. 8 dagar efter sista pergotabletten.
    På vilken dag fick du äl?
    jag kommer testa själv också med tester, men skulle vara kul å se blåsans storlek på vul innan.

Svar på tråden Pergotime behandling