• xxJessikaxx

Pergotime behandling

Hej allihopa, hoppar in här.
    Skall dra min historia lite kort:
    För ca 7-8 år sen förvann min mens i flera år efter ett viktras och en jobbig separation. Den började komma regelbundet först i början av -06.
    -03 träffade jag min nuvarande man och jag satte upp mig i kö för IVF enligt kk:s rekommendationer även om barn inte var aktuellt då eftersom det är några års kö.
    De tog prover på mig som visade att jag hade ngt låg "ägg-bildning". Blev dock gravid i början av -06 men det slutade med ett MA.
    Då beslöts att jag ej behövde göra en IVF utan jag fick Pergotime utskrivet och blev gravid efter första försöket.
    Nu 3 år senare vill vi skaffa syskon och jag tog ut min spiral förra månaden. Ligger nu på BIM + 4 men visar neg enl testerna trots att jag tycker jag har flera symtom, som "havsluktande flytningar", nästäppa på morgonen, lätt illamående mm. Dock är inte min mens preciiis på dagen så jag antar att jag kanske är skengravid.
    Nu till frågan: Borde jag kontakta dem på KK igen och få Pergo utskrivet? Vad tror ni? Nån som varit med om att plussa sent?

• xxJessikaxx
    afrodite skrev 2008-10-05 23:29:36 följande:
    Vet ni hur lång tid det tar innan man får IVF? när man är färdig utredd? och är oförklarligt barnlös?
    Jag tror det varier från län till län? När jag blev uppsatt så tog det 2 1/2 år tror jag tills vi skulle få hjälp men det behövdes ju aldrig i vårt fall.
  • xxJessikaxx
    Mamalicious skrev 2008-10-05 11:08:23 följande:
    Tråkigt att du fick minus iida men så länge du inte fått mens så finns det ju hopp! Jag börjar bli riktigt skenis här Igår mådde jag så illa att jag höll på att kräkas flera gånger och mensvärkskänslan i magen molar och molar.. Igår kväll var jag helt övertygad om att jag är gravid, men samtidigt vet jag ju att det är tidigt att känna något så det måste ju vara något annat! Magsjuka?
    Det DÄR låter ju verkligen som än gravve på g men man har ju blitt lurad förr, av egen erfarenhet...
  • xxJessikaxx

gossan, vilken tråkig sits du hamnat i. Tycker du skall göra som du känner, känn ingen "överrespekt" för läkare. Det är ju din kropp det handlar om. Och OM det nu skulle bli tvillingar eller trillingar mot all förmodan, är du bara beredd på det så då är det ju bara ta det. Och risken att det blir femlingar är ju inte stor, men är så fallet, så kommer ingen inom läkarvården att knäppa dig på näsan och säga "skyll dig själv", utan du får ju då den vård du behöver för att allt skall gå bra. Tycker du skall ställa läkaren mot väggen och fråga vad som är anledningen till detta piller, är det att förhindra flerbörd? Och i så fall, om du är beredd på det, varför inte chansa och låta allt ha sin gång?

• xxJessikaxx
    Lindaa85 skrev 2008-10-07 10:15:01 följande:
    hejsan här har ni en till som ska börja sin första kur med pergo nu, vänta på att mensen ska komma vilken dag som helst, borde få den imorgon.hur många kurer har ni behövt ta innan ni blev gravida?hoppas verkligen att detta ska funka nu. har försökt i 3 år utan resultat.
    Hejsan och välkommen! Vi fick vår 2 1/2-åring på första försöket efter en enkel Pergo-kur, vet inte hur vanligt det är, men iaf Har ägg mem fick detta som "förstärkning". Kommer förmodligen att få detta utskrivet igen efter alla provsvaren är klara. OM det nu inte tar sig denna månad UTAN hjälp...
  • xxJessikaxx

Hmm jag ska ju börja med ÄL-tester denna gång, digitala har jag köpt. Kan jag på dessa se en stegring eller ser jag bara om jag har äl eller inte? Alltså jag vill ju veta före ägget släpper så det bästa vore ju om man såg hur nivån "smyghöjdes" så man vet när man skall ligga i

• xxJessikaxx

Aha, jag hoppas Clearblues är likadana då´, att man ser en hökning, har inte gått igenom dem så noga än, men tänkte provtesta på fredag, då det är 11 dagar efter första mensdagen. Tack för svaret, Totta75

• xxJessikaxx

höjning, jag skriver som en kratta...

• xxJessikaxx
    Mamalicious skrev 2008-10-07 14:05:19 följande:
    Jessika jag använde mig av clerblues digitala nu senast, dom funkade ju iof sig inte på mig, men dom visar bara stegring eller inte stegring. Så man kan inte se nån smyghöjning med dom.
    Nähä, varför funkade de inte? Har du ingen egen äl eller "svag" äl? Skall bli spännande då att se hur de funkar för min del. Tänkte mig att testa nu på fre. Visar det inget då så sön osv osv, alltså varannan dag. Såg att man helst inte skall testa på morgonen heller och inte ha kissat på två timmar eller druckit mkt så jag skall tänka på det.
  • xxJessikaxx
    Mamalicious skrev 2008-10-07 20:19:03 följande:
    pst jag tror föresten att jag ska testa imorn Är rätt tidigt så jag kan nog förvänta mig ett minus, men jag kan inte hålla mig längre tror jag, dessutom köpte jag ju ett 10 pack
    Aha, är det äl eller gravve-stickor du menar i detta fall?
Svar på tråden Pergotime behandling