• gosssan

Pergotime behandling

afrodite: det låter ju som bra tecken, hoppas du får ditt +
    håller mina tummar!

• gosssan

iida84: håller mina tummar! *spännande!*

• gosssan

Jag var på kontroll av äggblåsor idag. Och jag hade 5 mogna ägg som skulle släppa snart. Och min läkare hade sagt sex på dag 16 och dag 17. Idag är dag 17....så igår hade vi sex...så nu har vi sexförbud + att jag ska ta dagen efter piller??!!!
    FAN känns så frustrerande:(((((

Ska i nästa cykel ta halv tablett på dag 5-7....

• gosssan

Jag har hämtat ut dagen efter piller kostade 160:- !!!
    Men de är ju inte heller 100 procentiga och de ska tas inom 72 timmar...så om jag tar de imrgon så kanske nån klarar sig...men det känns inte alls kul nu....tack för ert stöd....men 5:lingar blir för mycket :)) Tänk om man kunde bara ta bort några, och sen fortsätta :)

Men som ni säger...alla blir säkert inte befruktade....men ska jag gå emot läkarens order? hmm...vad ska jag göra???
    Det kan ju faktiskt vara så att INGEN blir befruktad heller...
    ååååååååå....kanske ska ha sex och vänta tills 70 timmar gått, då ökar chansen för att inte dagen efter pillret funkar....

vi får se.

• gosssan

iidaa: jag hoppas du testar plus snart!! :))

pergotezzie: Suck jag vet inte alls...jag tror inte ens att jag blir gravid om jag skulle köra på dessa 5 ägg...jag har ju haft äl i snart 2 år och det har ju inte tagit sig...har "svag" äl.

F'N....känner mig helt förvirrad....jag längtar ju efter att bli gravid...och nu säger läkaren att jag ska ta dagen efter piler.....hallå...jag blir knäpp!!
    Och jag vågar inte gå emot läkaren..:(

Jag tar nog pillret i morgon, då har det gått 60 timmar ca.
    Sen får jag bara hoppas...

• gosssan

Busunge: jag tog dag 5-9 en tablett och blev överstimulerad. jag ska i nästa kur ta en halv tablett dag 5-7.
    Har du egen äl annars? Jag har det men den verkar svag...

• gosssan

Lilo75: Jag har också progesteron vagiatorer som jag ska ta från cd 20. Fick också pergotime, men nu blev allt avbrutet för mig pga. överstimulering, så jag tar inga vagiatorer heller. Inväntar nästa cykel istället. Så fråga om du inte kan få ta båda som jag får :) Lycka till

Mamalicous: Hoppas du aldrig får mens, utan att plusset kommer Kram!

• gosssan

Busunge: tråkigt med mens, men nu får du köra igång med pergon, hoppas allt går bra för dig!

• gosssan

Nu har jag fått blödningar, började i går...det är inte lika mycket som vanlig mens, kan det vara en blödning från dagen efter pillret? hmm... Blir ju svårt att veta om jag ska börja med pergotime nu snart eller inte... ska i en vanlig menscykel ha mens på dag 27, men läkaren sa att jag skulle få mens på dag 30 ungefär. Är i dag på cd 23....vad tror ni?
    Borde jag ta gravtest kanske innan också med tanke på att Norlevo inte är 100%?

• gosssan

iida84: Har du testat nå mer? +8 det är lång tid över. Eller brukar du ha oregelbunden mens? Hoppas du snart får +++++

• gosssan

Mamalicious: hur går det för dig? ff ingen mens? Har du kanske PLUSSAT Hoppas!

afrodite: Jag hade ganska rejält ont innan äl vid äggstockarna, men det gick över på bara några minuter. Annars märkte jag inget särskilt. Det var vid vul som läkaren såg att jag hade 5 mogna äggblåsor och jag fick avbryta behandlingen och även ta akut p-piller pga att i hade haft sex dagen innan.
    Ska du på vul nått?

• gosssan

iida: Hur har det gått för dig? testat nå mer än? *tummar*

• gosssan

Lilo75: Hoppas det är mirakelkuren för dig, jag har ha också förhoppningar om att det är min mirakelkur
    Ska också köra första pergokuren "igen" så fort min mens kommer, blev avbruten denna gång.

Idag har mina blödningar försvunnit nästan helt, så det var nog inte mensen som var blödningarna, utan Akut p-pillrets fel. Så nu väntar jag snällt på min BIM dag den 20/10.

• gosssan

Att ha ont vid äl är väl normalt, jag har också ont vid vanlig äl. Men den cykel då jag tog pergon och blev överstimulerad hade jag trippelt upp i smärta, även om den inte höll i sig så länge.
    Jag har också "normal" regelbunden menscykel annars, och har äl. Men läkaren trodde att jag hade "svag" äl och därför fick jag pergo, nu ska jag ta en halv tablett och bara i 3 dagar istället för en hel och i 5 dagar. får hoppas på att det ger mig ETT bra ägg istället.

• gosssan

Mina78: jag släppte 5 ägg. Tyvärr...bortkastade :(

Afrodite: Vi har inte några planer på ivf. Jag har redan två barn och om det inte blir fler så blir det inte ivf. Min man vill inte det. Vi genomgick ivf månaden innan jag blev gravid med mitt andra barn.
    Då hade vi försökt i ca 2 år för att få ett andra barn och vi hoppade direkt på ivf utan att göra en riktig utredning, jag var desperat då . (privat) Det försöket misslyckades pga. understimulering. Och månaden efter blev jag gravid själv, elller lite av hormonerna fanns väl kvar i kroppen och jag blev gravid.
    Nu hoppas jag att pergon ska räcka till för att jag ska kuna bli gravid, jag blev ju tillochmed överstimulerad av pergon, men understimulerad vid ivf....vilket är lite underligt. Står ni i kö till ivf?

• gosssan

Mina78: ska du på vul för kontroll då? Det är lite olika hur läkarna gör, en del behöver inte gå på vul medans andra ska göra det. Undrar hur det hade slutat för mig om jag inte hade varit på vul...

• gosssan

Mina78: Fyy....det lät inte alls trevligt. *ledsen för din skull*
    och kramar i massor. Men uppenbarligen kan du bli gravid så jag hoppas verkligen att du nästa gång får behålla den gravideteten ut. Kram!

• gosssan

Mamalicious: Har du själv testat igen?

iida: Är också nyfiken testat?

Håller mina tummar för er alla som är i testtider

Själv fick jag den riktiga mensen i går kväll på dag 25...lite väl tidigt, då läkaren sa att jag skulle få längre cykler med pergotime. Har annars 27 dagars cykler, men jag tror att dagen efter pillret har med saken att göra. Är iaf glad att få sätta igång igen

• gosssan

Var på vul idag, hade två äggblåsor, en på vardera sida. Så nu har jag fått klartecken, inväntar bara äl. Är i dag på cd 15, och den ena blåsan var 15 mm. Läkaren sa att blåsans storlek ska vara ungefär så stor som den dag man är på i cykeln...har det varit så även för er? Jag har för mig att jag hade en blåsa på över 20 sist och var då på cd 17...hmm

Svar på tråden Pergotime behandling