Barn med en psykopat
Jag undrar om det finns fler? Och hur många vi är...
Jag har levt med en man till och från i 7 år, mått fruktansvärt dåligt pga hans beteende och inte riktigt förstått förrän jag hittade den här sidan och själv kunde ställa diagnos: http://evah.org/
Fruktansvärt bra sida för dig som på något sätt råkat i klorna på en sån här människa. Den har hjälpt mig i mycket av mitt bearbetande och stärkt mig i att gå vidare med mitt beslut att lämna honom helt och hållet. Dessutom har den hjälpt mig med något som samhället inte kan när det rör sig om sån här sjuk och personligt känslomässig misshandel, den har bekräftat mitt helvete och lyft mycket smärta och skuld ur mitt hjärta.
Jag kommer att gå fri, jag kommer att klara mig och vet att jag kommer att må bra. Problemet är våra barn, vi har en dotter som är 5 år och en till som är på väg, hon kommer i december.
Min oro handlar nu om dem, deras välmående och hur han kommer att påverka dem. Om han kommer att göra det och på vilket sätt.
Sen har vi ju den genetiska faktorn, som jag nu måste vara medveten om i mitt förhållningssätt och i min uppfostran.
Tack och lov så var min dotter till största delen med mig de första åren, och detsamma kommer det att bli med nästa. Men jag kommer ju alltid att få oroa mig.
Kanske mycket svammel, men jag hoppas lite på att få vädra detta med någon i samma sits och någon som kanske har kommit lite längre än jag och som har några lugnande ord och tips.