Inlägg från: Rokka Jill |Visa alla inlägg
  • Rokka Jill

Bästa stället att bo på i Skåne med tanke på pendling till Lund och Hborg?

Kävlinge, Teckomatorp, Hjärup, Häljarp, Dösjebro.. Det är de som ligger ovanför Lund men under hbg o Landskrona

• Rokka Jill

Förlåt hjärup ligger precis under Lund. typ två minuter med tåg eller något

• Rokka Jill
    sophialicious skrev 2008-08-23 20:07:51 följande:
    varför inte i lund, här är hur bra som helst, och du kan ju pendla var du vill härifrån. min man jobbar i helsingborg tex..
    Jag tog för givet att Ts inte kissar ut några pengar..
  • Rokka Jill

Maria i HBG är det mycket invandring och skit. bråk o vandalism
    Dessutom ligger Maria högt i hbg dvs man går på tåget stationen innan hbg. Och jag tror inte att TS man vill pendla över en timme per dag.

TS
    I KÄVLINGE byggs det MYCKET nytt
    I kävlinge går både teckomatorp och landskrona tågen. (de går malmö-lund o sen delar de på sig i kävlinge)
    Det tar tio minuter med tåget in till lund.
    Och är bara 1,5 mil- kanske 2 mil från havet.

• Rokka Jill
    blekinge skrev 2008-08-24 09:20:42 följande:
    Om vi köper en bostadsrätt i Lund, vilka områden är då bra resp dåliga?
    Norra fäladen har jag hört sämre rykten om.
    Gunnesbo hade jag också för mig. Men det är väl mer förort till lund tror jag?
  • Rokka Jill
    Tygtiiger skrev 2008-08-24 09:29:03 följande:
    Om man ska pendla snabbt mellan Lund och Hbg så är Helsingborg, Lund eller Landskrona bästa valen för här stannar alla snabbtågens avgångar. I Kävlinge stannar många men inte alla - ffa inte de som landar strax innan 8 i Hbg resp Lund. Rokka: Lund är för litet för förorter
    sen 2005 tror jag det var så klassades Lund som en storstad. Jo då är man redo för förorter
  • Rokka Jill

Virriga Vera skrev 2008-08-24 09:39:53 följande:

Rokka Jill skrev 2008-08-24 08:09:36 följande:
    Det tar ca 3 minuter från Maria Station in till Helsingborgs Central så det är väl inte så lång tid.
    Men ofta är helsingborg slutstation. Då kan det kvitta hur många minuter det är.
  • Rokka Jill

Äh, mina förslag verkar inte vara så populära så jag tar bort tråden ur mina favoriter. Tipsa ts om Göteborg vet jag!!

Lycka till TS!

• Rokka Jill

Virriga Vera skrev 2008-08-24 09:44:53 följande:

Rokka Jill skrev 2008-08-24 09:43:14 följande:
    Slutstation? Helsingborg är sällan slutstation, tågen går oftast vidare till Malmö/Köpenhamn. Jag tror ärligt inte att jag varit med någongång att Helsingborg varit slutstation.
    2008-08-24 09:22 10:23 01:01 1

Jag var bara tvungen att kolla skanetrafiken.se
    Tar MER ÄN EN TIMME enkel resa. Vissa fall måste man byta!
    DVS TS man får pendla TVÅ timmar PER DAG.

Jag tror att han hade uppskattat de två timmar hemma.. Tror du inte det?

TS kolla gärna skånetrafiken.se
    Utgå från lund och ta orter som vi nämnde i tråden så ser du själv pendlingsavstånd

Kolla även hemnet.se för att se skillnader på bopriser
Svar på tråden Bästa stället att bo på i Skåne med tanke på pendling till Lund och Hborg?