Inlägg från: Virriga Vera |Visa alla inlägg
  • Virriga Vera

Bästa stället att bo på i Skåne med tanke på pendling till Lund och Hborg?

Jag bor strax utanför Helsingborg och arbetade tidigare i Malmö. Jag körde till Landskrona och tog därifrån tåget, fungerade utmärkt. Bättre än att köra till Helsingborg. Numera jobbar jag i Helsingborg och kan ta bussen från hemorten.

• Virriga Vera

Rokka Jill skrev 2008-08-24 08:09:36 följande:

Maria i HBG är det mycket invandring och skit. bråk o vandalismDessutom ligger Maria högt i hbg dvs man går på tåget stationen innan hbg. Och jag tror inte att TS man vill pendla över en timme per dag.TSI KÄVLINGE byggs det MYCKET nyttI kävlinge går både teckomatorp och landskrona tågen. (de går malmö-lund o sen delar de på sig i kävlinge)Det tar tio minuter med tåget in till lund.Och är bara 1,5 mil- kanske 2 mil från havet.
    Har aldrig hört att det skall vara mycket vandalism, bråk eller skit i. Mariastaden är ett helt nytt område där mycket yngre och barnfamiljer bygger nytt. Däremot så i Ödåkra vars station ligger innan eller efter (beroede på vilket håll du kommer ifrån), där ligger Björka och där stämmer det du skriver.
  • Virriga Vera

Rokka Jill skrev 2008-08-24 08:09:36 följande:

Maria i HBG är det mycket invandring och skit. bråk o vandalismDessutom ligger Maria högt i hbg dvs man går på tåget stationen innan hbg. Och jag tror inte att TS man vill pendla över en timme per dag.TSI KÄVLINGE byggs det MYCKET nyttI kävlinge går både teckomatorp och landskrona tågen. (de går malmö-lund o sen delar de på sig i kävlinge)Det tar tio minuter med tåget in till lund.Och är bara 1,5 mil- kanske 2 mil från havet.
    Det tar ca 3 minuter från Maria Station in till Helsingborgs Central så det är väl inte så lång tid.
  • Virriga Vera

Rokka Jill skrev 2008-08-24 09:43:14 följande:

Virriga Vera skrev 2008-08-24 09:39:53 följande:
    Men ofta är helsingborg slutstation. Då kan det kvitta hur många minuter det är.
    Slutstation? Helsingborg är sällan slutstation, tågen går oftast vidare till Malmö/Köpenhamn. Jag tror ärligt inte att jag varit med någongång att Helsingborg varit slutstation.
  • Virriga Vera

Rokka Jill skrev 2008-08-24 09:49:32 följande:

Virriga Vera skrev 2008-08-24 09:44:53 följande:
    2008-08-24 09:22 10:23 01:01 1 Jag var bara tvungen att kolla skanetrafiken.seTar MER ÄN EN TIMME enkel resa. Vissa fall måste man byta!DVS TS man får pendla TVÅ timmar PER DAG.Jag tror att han hade uppskattat de två timmar hemma.. Tror du inte det?TS kolla gärna skånetrafiken.seUtgå från lund och ta orter som vi nämnde i tråden så ser du själv pendlingsavståndKolla även hemnet.se för att se skillnader på bopriser
    Du har helt rätt och det var inte det jag svarade på, utan att du påstod att Helsingborg var slutstation. Jag har själv pendlat mellan både Helsingborg-Malmö och Landskorna-Malmö under några år så jag vet hur lång tid det tar. Varför så aggressiv?
  • Virriga Vera

mary k skrev 2008-08-24 09:49:07 följande:

rokka jill mena nog att alla tåg går itne till mariastation!därför kan d kbvitta hur många minuter d tar frn mariastation till centrum
    Det stämmer att tåget inte alltid stannar på Maria Station, men de flesta gör det.
Svar på tråden Bästa stället att bo på i Skåne med tanke på pendling till Lund och Hborg?