• piffan

VI från Linköping

Guardian Angel 07 skrev 2008-09-18 12:09:49 följande:

piffan:jag arbetar på en förskola i T1området! vilken förskola har ni fått?
    Jag skriver till din inbox istället om det är ok?
  • piffan

Pssssst.Nu kommer moderatorn i mig fram...sorry (slutade som moderator för bara ett par månader sen)Men tänk på vad ni skriver i forumet,att det inte är ok att att använda forumet för att köpa o sälja saker.
    Det blir bara trist om inlägg anmäls o det tas bort o det blir diskusioner...sorry..nu kopplar jag bort min gamla moderatorroll o bli "vanlig" medlem igen

• piffan
    Firstandhappy skrev 2008-09-18 18:24:48 följande:
    åter en lag att lyda, tack för påminnelsen..
    Det va så lite så...ja,allt är som en liten djungel,inte lätt att komma ihåg allt.
  • piffan

jannovich o Firstandhappy.
    hehe...ja jag gillar den bilden oxå ...men mina favoriter som jag har i mitt galleri är när han trycker ansiktet mot fönstret och när han provar mina solglasögon...mammas lilla dramaqueen

• piffan
    Marayah skrev 2008-09-18 18:47:40 följande:
    Men gäller de samma fast att man typ inte skriver priser o liknande. Man kanske liksom är ute efter att bara ge bort!? Var bara en tanke..
    Oavsett om man skriver pris eller inte så får man det inte,framgår det att man vill sälja får man inte skriva det i forumet då kan man göra det i Köp o Sälj...
  • piffan
    thelifesaviour skrev 2008-09-18 19:09:58 följande:
    Hahahaha! :D Mitt nuvarande hus är såå tyst och jag kan inte se någonting annat än malmsättsvägen och en massa träd. Det är skönt!
    Jag ser oxå malmslättsvägen från mitt hus eller ja,om jag går ut o ställer mig
  • piffan

Godmorgon.

Igår va vi på inskolning på dagis,fy vad besviken jag blev,det va den dåligaste inskolning jag varit med om(dock bara varit med om 1)
    Av 4 personal så va 2 borta,dom hade fått in en vikarie som inte kunde kommunicera med barnen(språket).Dom hälsade på min son men sen va allt bara blaha,dom sprang omkring som yra höns,frågade inget om sonen,gav oss ingen information om nånting.Vi ska ge det en ny schans idag men om dom inte ger ett jäkligt bra intryck idag så blir det inga fler dagar.
    Hon som skulle ha hans inskolning va borta igår,antingen så skulle dom ha ringt o sagt att vi kunde komma en annan dag för att de va så kort om folk eller så hade dom satt nån annan på honom...usch..jag va vansinnig när jag gick hem igår, å tyvärr för deras del så är jag så pass ärlig så jag tänker tala om idag vad jag är missnöjd med.
    På gården så stod dom bara i klungor o pratade medans massor av barn skrek o grät,näsorna rann så snoret kom in munnen,dom såg men gjorde inget...grrrr....usch,ska inte skriva mer,blir bara arg,men jag ska försöka gå dit idag med öppet sinne...hej o hå...håll tummarna för oss..

• piffan

Är hemma en liten sväng från dagis.
    När vi kom dit förut så talade jag om hur jag upplevde gårdagen och dom höll med mig,dom hade haft det jätterörigt och var stressade så nu tar vi nya tag.Lilleman trivs,han är själv där en stund idag,det va inga problem att lämna honom,han tyckte jag skulle gå
    Så nu är jag glad igen,man ska inte alltid lita på första intrycket

• piffan

Hej på er

Har varot på Ul idag å jösses vad jag är glad,allt gick toppen,nu vågar jag gå o börja småhandla lite
    Men,jag har problem,gick på stan idag för att försöka få tag på en mammaklänning eller nått annat fin(ska på bröllop snart) men det finns ju ingenstans,bara på HM men inget som jag förll för,har säkert missat nått,vart handlar man mammakläder i denna stad?Lindex o Kappahl har ju slutat med mammakläder

• piffan
    dinana skrev 2008-09-25 14:35:05 följande:
    Klänningar finns det väl gott om i de flesta butiker.. måste det vara just en mammaklänning. När jag var gravid hade jag knappt några "mammakläder". De flesta kläderna gick ju på.. ja förutom byxorna som blev lite väl tajta--- det var nog det enda mammalplagget jag köpte. Det är väl bara att gå in i en butik och fråga efter en klänning som är lite vidare över magen...
    Jag har varit inne i varenda affär idag o tittat,hittade inget som passar(jag är lite rund redan innan magen började växa).
    Men jag tänkte ta ett varv till Ikanohuset o kolla oxå..
  • piffan
    dinana skrev 2008-09-25 14:40:27 följande:
    Märkligt, jag som brukar hitta massa med fina klänningar... Vilken vecka är du i?
    Du kan få följa med till stan o hjälpa mig,för jag hittar absolut ingenting.Jag går in i vecka 20 imorrn och har redan en rejäl bulle på magen,bröllopet är om 2 veckor så nu vågar jag handla klänning för jag kanske inte växer så jättemycket på dessa veckor.
  • piffan
    dinana skrev 2008-09-25 14:48:35 följande:
    Hihi, ja kanske det =) Bor vid IKANO. Har i och för sig inte varit där på ett tag, men tycker ju att det borde finnas något i alla fall.. annars får du väl tillverka något själv... Ett lakan och ett knytband under bysten.
    [/citat]

Jag skriker till om jag behöver hjälp att hitta något
    Maria84 skrev 2008-09-25 14:53:07 följande:
    [citat]
    Lindex ute på Ikano har ju mammakläder fortfarande, ialla fall när jag var inne där sist. Fast om de hade några klänningar tänkte jag inte på.
    Å,gör det...jag ska snart ta o släpa mig ut dit o kolla läget
  • piffan

Leos och Vincents mamma:
    Jag såg dig på stan idag när du stod i kön inne på Lindex så kom jag och min sambos syster in o skulle kika lite.(hittade dock inget)

• piffan

Guardian Angel 07 skrev 2008-09-30 11:26:10 följande:

Ja idag måste ni köpa tidningen hoppas ni tycker om artikeln! Jag är supernöjd iaf, både med texten och med bilderna! Jag är riktigt stolt över min kropp Nu äter jag tabletter (antihormonell behandling) som jag ska ta i fem årstid. Inga ledbesvär än men gud vad jag svettas :/ inte alla som kommer in i klimakteriet när de är 26 år Vi har precis kommit in från skogen nu ska hon sova lite! Vad ska ni andra hitta på idag?
    Vilken tidning är det?
  • piffan
    Apipoulai skrev 2008-09-30 12:29:08 följande:
    Eftersom Guardian Angel inte är online nu och du säkert vill veta så snart som möjligt, så berättar jag att det är tidningen "Mama". :)
    Tack
  • piffan
    Fru T skrev 2008-10-13 15:59:36 följande:
    kristina Båt ska ja träffa... nån som känner till henne?
    Henne har jag som BM,jag tycker hon är toppen..
  • piffan

Hej på er...
    Länge sen jag skrev nu,dagarna bara rusar iväg.
    Skulle vilja följa med på fika men denna vecka är fullspikad,jobbar till 4 varje dag o sen full rulle hemma,med 3 barn o ett i magen så är de lugna stunderna sällsynta

Men jag är så glad,vi har fått ny dagisplats till sonen,ett föräldrakoperativ som är toppen,sambon hade sina flickor där så i mars byts det dagis o det gör inte ett dugg för fy vad jag är missnöjd med den förskolan vi har nu,ingen ordning alls,tyvärr.

• piffan
    Firstandhappy skrev 2008-10-28 14:38:30 följande:
    skönt att ni fått nytt.. hoppas det blir bättre på nya stället..
    Ja,det känns så bra för där har man ju själv som förälder en hel del att säga till om,det finns en ordentlig pedagogisk plan osv,det finns inget sånt alls där han går nu.Så jag är riktigt nöjd.
  • piffan
    Firstandhappy skrev 2008-10-28 14:48:25 följande:
    vill med sätta wille på koperativ sen.. bra mycket bättre än kommunala..
    Jag håller med,men det han gick på innan vi flyttade till Linköping va jättebra men där fanns en ordentlig struktur,personal som tog tag i saker o ting,men detta han går på nu är under all kritik så därför känns det jättebra.Känns extra bra att sambon haft sina flickor där,då vet man lite mer om vad som komma skall så det känns jättetryggt.
  • piffan
    dinana skrev 2008-10-28 15:21:41 följande:
    Har en undran.. borstar de tänderna på era barn på dagis? Jag trodde det var ett måste efter måltiderna men om jag uppfattat dagiset rätt här så gör de inte sådant.
    Måste erkänna att jag aldrig hört att nått dagis gör det.
Svar på tråden VI från Linköping