• Hanna2004

Sås till rostbiff

Förutom pepparrotsgrädde, vad kan man ha till rostbiff? Vi ska ha STORT kalas ohc vill ha nån god sås till men fantasin är helt slut! *S*

• Svar på tråden Sås till rostbiff
  • Nyfiken gul

Bearnaisesås?

Aioli?

Tzatziki?

• MrsHawkins

Vad ska du servera till?

• Karisma

När vi äter rostbiff brukar vi bara göra en potatisgratäng utan sås. Kram K..

• firhilwen

En vanlig skysås gjord på buljong (ev från tillagningen av köttet) och en gnutta soya i...

Beror förstås lite på vad du ska servera till, men annars är ju potatissallad vanligt till rostbiff och dessutom kan man köpa stora kvantiteter på vissa ställen.

• lata kocken Johanna

örtsås av tex creme fraiche (helst 34% och vispad så den blir hååård), salt, peppar och massor med goda hackade örter (gott till är tex basilika och persilja eller persilja och gräslök eller dragon) ev lite pressad vitlök i

• mariagbg

Nobissås... En majonäs med vitlök, fransk senap och gräslök. Skriv i min GB om du vill ha receptet.

/Maria

• lata kocken Johanna

ja nobis är jättegott

jag gör en variant med samma smaksättning fast med lätt eller minifraiche

för att få lite rundare smak så är det gott att smaka av med lite vit balsamvinäger och ev lite honung

• Hanna2004

Vi ska ha färskpotatissallad med kapris och lök. Den är kalasgod!
    Men det blir nog lite torrt utan nånslags sås till rostbiffen.....

Nobissås låter jättegott! MEn det kanske blir lite mkt med lök, både salladen och såsen?
    Oj, så svårt jag har för att fixa mat *S*

Svar på tråden Sås till rostbiff