• Joona

Vad heter era barns dockor?

Min dotter Nova fick en söt flickdocka i lila dress på sin 2års dag MEN vad ska hon heta?
    Docknamn följer ju med hela livet.
    Mina favoritdockor hette Kalle och Carola.

Vad ska hennes docka heta? Ge mig lite tips!

• Svar på tråden Vad heter era barns dockor?
  • Dinturiel

Dotterns docka heter Erin

• melker03

Det är bara en av våra dockor som har ett namn. Det är den docka som vår största kille fick i samband med att han blev storebror. Hon heter, mycket fantasifullt, samma som lillasyster - Greta.

När jag var liten hette alla mina dockor Anna.

• valkyrian

Madelene heter den ena enligt Saga, En annan Albin och en Hannah har hon, men de kan byta namn var och varannan dag... Min favvodocka hette bara Lillan... Saga har ju sin SKLÅLLLLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN också (Skrållan)

Det är bara i ett lexikon som lön kommer före möda
  • yodi

tommy,anicka och pippi behöver jag tala om vilka hennes favorit figurer för tillfälet är? :)

sen har hon även en docka som heter lillebror

• Mickis74

Vera och Emma - det heter dom allihopa

• Elpida
    yodi skrev 2008-08-24 19:42:51 följande:
    tommy,anicka och pippi behöver jag tala om vilka hennes favorit figurer för tillfälet är? :)sen har hon även en docka som heter lillebror
    precis samma här
  • lurksmulan

Labans docka heter Polly, precis som lillasyster.

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • kaveldun

När jag var liten hette mina dockor Emma ("riktiga" armar, ben och huvud, mjukiskropp), Johanna (som en bebis/bad-docka fast med hår, mörkhyad), Skrållan (ärvd av mamma, sån där hård som skulle spricka om man tappade henne i golvet) och Gustav (bebisdocka).

Svar på tråden Vad heter era barns dockor?