• PetraMunchen

När börjar barn krypa?

Som frågan ovan lyder. Ungefär när kan barn krypa? Och när börjar de rulla runt?

Min lilla 7 veckors har ju kunnat lyfta huvudet sen födseln och håller på å försökskrypa utan att kunna lyfta magen så han kommer ju ingen vart. Men jag undrar hur länge till han ska behöva vara frustrerad för att han inte kommer framåt för han blir rätt arg efter ett tag.

• Svar på tråden När börjar barn krypa?
  • Underbara ungar

Mellan 6-10 månader är "normal" krypålder. Vissa barn är tidigare än andra, vissa barn kryper inte alls.
    Båda mina har varit 9-10 månader när dom börjat krypa och bägge har gått vid 1 år.

Storebror Axel o5o92o * Lillasyster Enya o7o824
  • Två Ms mamma

Mitt barn är lite över 11 månader gammal och hon kryper inte alls ännu. Men hon både rumphasar och ålar på golvet. För henne går det snabbare att åla än att rumphasa! Tror hon hoppar över krypandet.. :)

• Corze

min dotter har med vari rustrerad på att inte komma fram sen hon vbar pytteliten =)

hon kryper inte nu men hon kravlar, alltså med ben och armar och hon står i krypställning nen v¨gar inte lyfta på knäna =) honb örahde rulla vid 3 månader, rullade sig fram vid 4 och strax innan 5 började hpon kravla fram, nu går de fort när hon nser skaer hon inte får ha

Emma 080320
  • HelenaMaria

Sonen började krypa så smått vid 11 månader men innan dess ålade han i några månader. Ålar gör han fortfarande ibland, han är nyss fyllda 1 år. Alla barn är olika.

• Miu

Våran kille som är 7 1/2 månad tog sina första krypsteg idag. Så nu väntar vi bara på att han ska sticka iväg på riktigt

• Elli47

Varierar förstås, mina var 9 mån exakt när de kröp på riktigt. En 7-månaders som kryper ordentligt kan nog anses som tidig!

• Yosa

Tösen kröp vid 7månoch 3 veckors ålder. Satt däremot tidigt

Pojken kröp vid 6,5 månad men satt senare än dottern

• Muris81

Alla följer ju inte "manualen" Min son kan åla sig fram (och bakåt) nu vid 7 månader, men inte krypa och heller inte sitta utan stöd. Rulla från mage till rygg gjorde han vid sex veckor och från rygg till mage strax före fyra månader.

• nadja89

min dotter va 5månader och 3veckor när hon började krypa

• MajGela

min pojke började hasa sig fram när han var 5,5 månad och började krypa 2 månader senare

• GeRDiS

min dotter kröp på riktigt när hon var sex månader, nui e hon åtta o klättrar o ställer sej upp mot allt, hon har lite bvrådis..=)

• Masmamma

Oj du, det varierar nog ganska kraftig det! Stora tjejen började krypa när hon var 9 månader ( och gick när hon var precis lite mer än 11 månader ). Rullade runt började hon med när hon var 4 månader. Lillgrabben började att krypa när han var 7,5 månader och trivdes ganska bra med det, så han började gå lite "senare", när han var 12,5 månader

Svar på tråden När börjar barn krypa?