Inlägg från: Anonym (------) |Visa alla inlägg
  • Anonym (------)

Min sambo dricker typ 1-3 starköl varje dag.

Din sambo har problem med alkoholen, helt klart!!! Har själv levt med en alkoholist i flera år och den som påstår sig dricka den mängden starköl varje dag bara för den goda smakens skull är ute och cyklar!!! Ni/han måste göra nåt åt det och det nu! Han kan säkerligen inte vara utan ölen och det vet han, men skyller på att det är gott, precis som mitt X. Ifrågasätt, ska du se. Han säger säkert att han kan hantera det, men det visar sig ganska snart. För er allihop, se till att han får hjälp!

• Anonym (------)

Läste i din andra tråd om svärmor också.... ta din svärmor som exempel till din sambo när du ställer ett ultimatum på honom. Han vill väl inte att erat barn ska växa upp som han gjort??
    Alkoholism är ju genetiskt betingat, sägs det. Då om nånsin ska din sambo vara försiktig, anser jag.. eller??!

• Anonym (------)

Helt rätt gumman!! Stå på dig, han måste välja nu... Tyvärr brukar alkoholen eller beroendet vara mer kärt än nära och kära... iaf till en början. Hoppas han snabbt inser vad hans beroende kostar honom... och er i längden.
    Hoppas verkligen han inser att det är allvar nu. All lycka till!

Svar på tråden Min sambo dricker typ 1-3 starköl varje dag.