• Snarkofagen

~*~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 6 ~*~*~

Tjejer, ytterligare en trådstart är igång och vi har nu hunnit räkna till tråd nr 6. Snart kommer barnen i tråden fylla 2 år. Vi bockar av vattkoppor, höstförkylningar och diskuterar så småningom vinterkläder och skor.

Vi pratar om våra liv som mammor, kvinnor och fruar/sambos. Inget ämne är för högt, inget för lågt. Vissa av oss är tvåbarnsmammor medan andra fortfarande överväger saken

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m21186971.html
    Tvåan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m24193317.html
    Trean: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27267076.html
    Fyran: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m30075894-4.html
    Och femman: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m33051403.html

Medlemmar vid TS 25/5-08

Daimis - Emmy 30 sep (Upplands Väsby)
    Happymom - Justin 3 okt (Sumpan/Stockholm)
    bussig - Felix 6 okt (Stockholm)
    Mejja75 - Thea 7 okt (Malmö)
    Mammann - I & Y (tvillingflickor) 12 oktober (Skåne)
    mom65 - Johan 15 okt (Nacka)
    Annelitan - Josefine 18 okt (Söderhamn)
    Snarkofagen - Ella 18 okt (Bromma)
    1 tu 3 - Amanda 19 okt (Bromma) och lillebror Gustav 27 maj -08
    "Nollan" - Félix 24 okt (Vancouver) och lillebror Elliot 14 mars -08
    teasa - Louie 30 oktober (Karlskoga)

• Svar på tråden ~*~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 6 ~*~*~
  • 1 tu 3

Jag följer ju såklart med skriver mer sen....

• Snarkofagen

Tjusigt, 1 tu 3! Förresten, eventuellt har vi lghbyte på gång till en fyra i Abrahamsberg. Stopvägen, vid kyrkan? Har inte riktigt koll men kan det vara där Amanda går på förskolan?

I helgen har jag shoppat till Ella. My GOD vad jag har shoppat! Ella har fått nya skor eftersom vi upptäckt att fötterna växt massor sista tiden. Och nya stövlar har hon också fått. Samtidigt såg jag att de hade ett reapar kvar av Pax vinterstövlar till priset 170 kronor. Tack, jag tar dem!

Daimis: Välkommen tillbaka till jobbet, kanske man ska säga. Hur känns det att jobba igen?

• Snarkofagen

Äh, glöm det förresten, med Stopvägen. Det är ju kyrkan vid Brommaplan som menas. Jag har ju fin koll...

Vad sägs förresten om en träff? Lika bra att börja planera ett datum så får vi se därefter. Det vore himla kul att ses!

Någon måste börja så jag skickar ut ett datum på måfå - lördag 27 september? Nån som har lust att träffas?

• Gladabarnensmamma

Tjena godingar!

Jag ansluter mig till nya tråden med en febrig Félix... men vi har haft en superhärlig helg med utomhusbad & lek i gymnastiksalar (heja YMCA, dom är familjernas Mecka!). Sommaren har några veckor till "over here" men det är snart dags att köpa regnkläder & stövlar inför hösten (och vintern ska vi bara inte tala om, pliiiis!).

• mejja75

Tack Snarko för att du är så duktigt och fixar med vår tråd

Åh, vill också vara med på en träff, men det är ju liiiiite långt mellan sthlm och malmö...

Thea har världens energi här ikväll, studsar som en boll här i soffan, sjunger och tjoar - lite svårt att koncentrera sig. Återkommer!

• 1 tu 3

Arg... skrev ett långt inlägg, men fick knas på datorn .

Ja vad skrev jag... inskolning går ff bra, Amanda ska pröva att vila där i morgon. Äter tydligen jättebra på dagis också och verkar trivas än så länge.

Snarko.. kul med ev ny lgh. Amanda går på dagis uppe vid abrahamsbergskyrkan, bävervägen.

Ja massa nya klädinköp till amanda kommer snart att behövas inför hösten. Just nu finns varken tid eller pengar. Vi har haft vår bil inne på verkstan 3 ggr sista månaderna och pungat ut ca 13000kr på olika reparationer roligare kunde man ju ha för pengarna . Nu vill jag ha ny bil!!!!!

• Annelitan

Hejsan, jag har också hittat hit.

Tänkte fråga en sak...är det någon av er som har en Brio kombi-06:a?

I såfall vet ni om det går att sänka sitt delen på den?...den ser så hög ut som den är nu.

Idag har vi varit på öppnaförskolan hela dagen nästan...lite längre än vanligt. Och Josefine har målat med vatten färger för första gången jätte kul tyckte hon men det var roligast att kladda och måla bredvid på tavlan...*ler*

Hon slocknade tidigt i kväll...så jag ska försöka komma i säng tidigt i kväll med.

• Snarkofagen

Annelitan: Har sålt min kombivagn men jag minns att de är ganska höga, i alla fall jämfört med sittvagnen jag har nu. Min vagn gick inte att sänka, därför valde jag att köpa sittvagn. Orkar inte lyfta Ella i och ur vagnen hela tiden.

Kul med vattenfärger! Har tänkt att göra egen vattenfärg, det finns visst fiffiga burkar på Granit som håller tätt och verkar bra för små barnhänder. Målar barnen på staffli då eller har de papper på bordet? Vi har ett litet bord till Ella som jag tänkt klä med vaxduk så är det fritt fram för fingerfärg sen.

Nollan: YMCA? För barnfamiljer? Berätta!

bussig: Kul att du kan 27'e september! Nån annan som kan? mejja, vi kanske kan träffas nån gång om du är uppe i stan?

Nu är Ellas penicillinkur över, hon var pigg redan i torsdags direkt när kuren började. Men nu är jag sjuk i stället. Typiskt. Känns dumt att ha varit hemma och vab'at i torsdags och idag, tisdag, är JAG sjuk. Men förhoppningsvis fattar de varför jag är hemma.

• teasa

Hejhej tjejer.... jag har också hittat hit

Sarko: ska du göra egen fingerfärg?

Svar på tråden ~*~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 6 ~*~*~