• Tola

ska kattmamman vara så här efter förlossning? snabba svar gärna!

iförrgår natt fick vi tre kattungar! ganska oväntat!
    nu tycker vi att mamma är lite underlig! hon lixom rycker i bakdelen! såg det först när dom diade så jag tänkte att det kunde vara som våra feter värkar.. men nu har hon gått o gömt sig lite här och där och lixom... ja rycker.. ser nästan ut som om hon försöker klämma ut något.. också brukar hon ställa sig uppåt med bakbenen!
    lite svårt att förklara!

• Svar på tråden ska kattmamman vara så här efter förlossning? snabba svar gärna!
  • Suzanna

Kan vara en unge till på G. Om du fortsätter vara orolig, eller förresten i vilketfall- ring Djursjukhuset och hör efter. Dom kan tala om för dig vad som är normalt beteende och inte!

• Suzanna

Har moderkaka och hinnsäck kommit ut???

• Tola

ingen aning?!? vi visste inte att det skull ekomma ungar! så på morronj.. igår morse var det 3 stycken där bara! har inte sett något annat!
    det är lite slemmigt som kommer ifrån henne ibland!

• Tola

kan det komma en till så här långt efter?

• Majsan70

Har allt gått bra och ungarna är ute, skall hon nu koppla av för att vara med sina barn. Drar hon sig undan och verkar ha ont bör du ta kontakt med ett djursjukhus. Finns det rester kvar i henne eller rent av en död unge så kan det gå mycket illa.

• Suzanna

Ja det låter som att det finns en unge till eller så. Ring djursjukhuset nu och tala om för oss vad som säger! Ring akutnumret för det kan vara allvarligt.

• Tola

men.. hon är ju med ungarna oftast men ibland går hon iväg och lixom gömmer sig!
    hon går även mycket ofta och kissar eller vad hon gör!
    jag kan inte riktigt säga om hon verakr ha ont men hon lixom.. ja.. måste nog ringa nånstans! vart hittar jag nummer! inte i telekatalogen vi har iallafall!

Svar på tråden ska kattmamman vara så här efter förlossning? snabba svar gärna!