Inlägg från: Tola |Visa alla inlägg
  • Tola

ska kattmamman vara så här efter förlossning? snabba svar gärna!

iförrgår natt fick vi tre kattungar! ganska oväntat!
    nu tycker vi att mamma är lite underlig! hon lixom rycker i bakdelen! såg det först när dom diade så jag tänkte att det kunde vara som våra feter värkar.. men nu har hon gått o gömt sig lite här och där och lixom... ja rycker.. ser nästan ut som om hon försöker klämma ut något.. också brukar hon ställa sig uppåt med bakbenen!
    lite svårt att förklara!

• Svar på tråden ska kattmamman vara så här efter förlossning? snabba svar gärna!
  • Tola

ingen aning?!? vi visste inte att det skull ekomma ungar! så på morronj.. igår morse var det 3 stycken där bara! har inte sett något annat!
    det är lite slemmigt som kommer ifrån henne ibland!

• Tola

kan det komma en till så här långt efter?

• Tola

men.. hon är ju med ungarna oftast men ibland går hon iväg och lixom gömmer sig!
    hon går även mycket ofta och kissar eller vad hon gör!
    jag kan inte riktigt säga om hon verakr ha ont men hon lixom.. ja.. måste nog ringa nånstans! vart hittar jag nummer! inte i telekatalogen vi har iallafall!

• Tola

kramfors! 10 mil ovanför sundsvall

• Tola

pojkvännen är och ringer nu på övervåningen...

• Tola

det är bara mssa telefon svarare som hänvidar till andra telefon svarar eoch är det stängt! nu ska vi ringa agria! men då måste vi åka hem (är hos mamma nu) eftersom det kostar pengar! jag hör av mig om hur det gått!

• Tola

inte vad vi har hittat..till nyland alltså!

dom på agria sa att det inte var nån fara! att vi skulle avvakta! det kunde tydligen vara en till på väg eller bara eftervärkar! närmaste vetrinär var 10 mil härifrån när vi ringde och då hade dom bara öppet 15 minuter till! annars fick vi vänta tills imorron!

• Tola

***SÅ HÄR GICK DET!***

kattmamman blev inte bättre så i morrse ringde vi (Igen) och vi fick en tid! där hittade domtvå dödar ungar i magen och skulle hon inte poereras nu så skulle hon dö! så alternativet var då endera att avliva henne eller att hoppas på att operationen skulle gå bra! eftersom ungarna legat döda i magen så länge (sen i natten emot lördag) så skulle livmodern vara.. ja "dålig" så han sa att det var lika bra att ta ut den också!

operationen tog längre tid än väntat och jag trodde det inte skulle gå bra!
    men det gjorde den och nu är det bara att hoppas att hon blir bra igen! har just matat ungarna med nappflaska och det gick ganska bra!

så så gick det! :/

• Tola

sedan igår kväll har hon legat med missarna!:) och verkar må bra! och ungarna också!

Svar på tråden ska kattmamman vara så här efter förlossning? snabba svar gärna!