• Cherry666

    Blir så förbannad!!!! MIn son blir mobbad- 6 år.

    Min son har just börjat 6 års. Han lider av att vara FÖR snäll..

    Så nu går hans nya klass med en etta-klass. Där var det en kille som gav honom en rak höger redan andra dagen. Han fick ont i käken och i örat och fick gå till sjuksköterskan och kolla. Han har blivit upptryck mot väggen, fått slag i magen, hotad med stryk och jagad med vass pinne som "killen" försökte slå honom med! Han har haft massa blåmärken efter fingrar på underarmen som han sade att han fick när han ramlade för 5 min sedan (när vi kom innanför dörren precis.. han satte sig på rumpan..).

    Min son som är väldigt öppen och lite av en rättvise-polis har numera börjat "vägra" att prata och efter långa pedagogiska snack fått ur honom att denna killen i ettan är dum mot honom -och bara honom. Varje gång man kommer till fritids är han ensam.

    Imorse sade jag åt honom att han MÅSTE slå tillbaks!!! Om "killen" slår honom så måste han det, det blir bara värre annars, sen ska han gå till fröken och berätta allt! Och idag fick han slag och hade slagit tillbaks men då hade denna kille gått till fröken och sagt att min son började och därmed så säger personalen att de inte vet vem som började!!!

    HUR jävla sjukt är inte det!!

    *Han är äldre
    *Han har vänner
    *Han retas
    *Han har slagit min son flera ggr
    Detta efter endast 2 veckor!!

    Ska det gå till så här, vad ska jag göra!!??

  • Svar på tråden Blir så förbannad!!!! MIn son blir mobbad- 6 år.
  • Cherry666

    Var för två veckor sedan och besökte dagis för att få en avskedspresent och personalen där snackade om att just min son var så snäll.. Att han aldrig börjat bråka med någon, att han älskar barn och djur.. han blir sur om man tex dödar myggor etc..

    Tänk att man ska kunna vara _för_ snäll.. Skrämmande!!

  • lunkentuss

    DU ska snacka först med "killen"... Sen med hans föräldrar och lärare.

    Jag skulle varit väldigt "hotande" mot den där killen... BRA att du lär ditt barn att försvara sig =) (lär nog inte alla här tycka men;))

  • TineK

    Förstår att detta är jättejobbigt för er båda, men våld är ingen bra lösning. Du måste boka en tid så fort som möjligt med fröken för att reda ut vad som händer. Om det inte blir bättre, får det bli ett möte med den andre pojkens föräldrar som nästa steg. Förstår de inte allvaret skall rektorn också närvara. Din pojke ska ju absolut inte behöva bli slagen och mobbad. Men viktigt att ta tag i detta direkt.

  • TineK

    Neeej! Du ska inte prata med pojken, sköt det genom läraren. Om nu denna pojken är en mobbare och lögnare vem vet vad kan kan hitta på för historia om vad du sagt/gjort! Nej ta det med läraren!

  • JLS

    Nu kommer alla moralkärringar säga saker som: Vänd andra kinden till, våld föder våld osv.

    Jag säger: Bra råd om att han skulle slå tillbaka, sådant gillar inte mobbare. Även om personalen låtsas vara blinda och han skvallrade så var det bra, hoppas han slår tillbaka nästa gång med så slipper han bli utsatt igen.

    Tyvärr söker sig nog mobbarna till de som är för snälla för sitt eget bästa och inte säger ifrån. Jag hade kontaktat föräldrarna till pojken, har du gjort det? Det kan bli pinsamt för den lilla killen då och det kanske är det som behövs.


    ♥ Julia 080626 ♥
  • AnneSophie

    Hmmm...varför känns det som att något är bakvänt?

    Har du, som förälder, pratat med fröken/narna och/eller pojkens föräldrar?

    Jag menar, det är självfallet för jävligt att din son blir mobbad men att lära honom slå tillbaka löser ju inga problem mer än för stunden. Pojken, ettan, som slåss behöver ju tas om hand.


    «The road to hell is paved with good intentions.»
  • JLS
    AnneSophie skrev 2008-08-25 18:48:31 följande:
    Hmmm...varför känns det som att något är bakvänt?Har du, som förälder, pratat med fröken/narna och/eller pojkens föräldrar?Jag menar, det är självfallet för jävligt att din son blir mobbad men att lära honom slå tillbaka löser ju inga problem mer än för stunden. Pojken, ettan, som slåss behöver ju tas om hand.
    Jodå det kan nog mkt väl leda till att hennes son slipper bli mobbad.
    ♥ Julia 080626 ♥
  • TineK
    JLS skrev 2008-08-25 18:48:07 följande:
    [citat]
    Nu kommer alla moralkärringar säga saker som: Vänd andra kinden till, våld föder våld osv.Jag säger: Bra råd om att han skulle slå tillbaka, sådant gillar inte mobbare. Även om personalen låtsas vara blinda och han skvallrade så var det bra, hoppas han slår tillbaka nästa gång med så slipper han bli utsatt igen.

    Ensanna: fast det handlar ju inte om att vara en moralkärring, våld bland små barn kan väl aldrig vara en bra lösning. Är det så man ska lära sina barn att lösa framtida problem?
  • AnneSophie
    JLS skrev 2008-08-25 18:49:25 följande:
    Jodå det kan nog mkt väl leda till att hennes son slipper bli mobbad.
    Men vad är det för ett omoget resonemang?
    Det minsta man kan förvänta sig av en vuxen person är att föregå med gott exempel och som den sansade personen i situationen.

    Att lära ett barn att slå tillbaka gör ju det barnet varken bättre eller sämre än den som började slåss, och mobbaren kanske släpper uppmärksamhetet på det barnet bara för att rikta den mot ett annat barn som är svagt/snällt/har glasögon eller vad som.

    Om inte TS redan har  gjort det, vilket jag verkligen hoppas, så bör hon väl i första hand prata med fröken OCH sedan också med mobbarens föräldrar???
    «The road to hell is paved with good intentions.»
  • Chivasreal

    Jag skulle ringt föräldrarna först de har ändå största rollen i detta sen läraren för hon verkar vara väck helt som inte märker nåt. Men ring föräldrarna så fort som faen asså å ta tag i saken de får bara inte va så.

Svar på tråden Blir så förbannad!!!! MIn son blir mobbad- 6 år.