• Southern Belle

    GBG-mammor BF aug/sept -07, del 6

    Nu är våra små inga bebisar längre! En del har just firat sin första födelsedag medan några fortfarande har sitt roliga kvar!  

    VI SOM HÅLLER TILL I DENNA TRÅD... HÄR ÄR VÅRA BARN!

    FÖDDA 2007 och deras syskon.
    dunderdotter: 1 aug BF -1 föddes Elmer 3240 g, 50 cm (1:a barnet)
    SB: 4 Aug BF-8 Föddes Sixten 3535g,51 cm. Syskon:Herman 25/11-01 och Elly 11/5-06.
    Tinzi: 14 Aug BF+9 Föddes Melvin 4450 g 54 cm (1:a barnet)
    SunshineM: 19 Aug BF+9 Föddes Vendela 3260 g 49 cm (1:a barnet)
    Maskoten: 23 Aug BF+9 Föddes Max 3445g 48 cm (1:a barnet)
    Dianam: 23 Aug BF+15 Föddes Arvid 5510 g 56 cm (1:a barnet)
    Elocin: 23 Aug BF+11 Föddes Leo 3050 g 49 cm ( 1:a barnet)
    Frida27: 26 Aug BF-6 Föddes Romeo 3015g 49 cm. Syskon: Nemo 29 dec-05
    Jackson: 29 Aug BF+3 Föddes Charlie 4690 g 52 cm Syskon:Pixie 24 maj-06
    Linilur: 29 Aug BF-2 Föddes Embla 3600 g 50 cm. Syskon:Leopold 12 dec-02,Bastian 5 mars -03
    Haras: 6 Sept BF+4 Föddes Elina 4270 g 53 cm. Syskon,Alvin 13 feb-05
    Fatima89: 11 sept BF+12 föddes Shad 3305g & 51cm (1:a barnet)
    Milla1979: 12 Sept BF+1 Föddes Matilda 4395g 53cm,Syskon Amanda 17 April-06
    Sunny06: 13 Sept BF+4 Föddes Julia 3560g 51cm.Syskon Gustaf 12 juni-06
    Nallea: 14 Sept BF-10 Föddes Tösen 4130 g 52 cm.Syskon Thor 9 nov-05
    iAnnaMaria: 30 Sept BF+2 Föddes Oliwer 3280g 50 cm (1:a barnet)
    Carolina1979: 7 Augusti BF+3 föddes Oliver, 3635 gr, 52 cm (första barnet)
    Idde74: 8 aug BF-11 föddes Joel 2355g, 47cm (första barnet)
    Mamma mjölk: 4 oktober BF+6 föddes Oskar, 3355 gram, 49,5 cm (första barnet)

    Gamla trådar:

    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m24562648.html

    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m21559612.html

    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m18091292.html

    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27628712.html

    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30117714.html

    Senaste tråden:

    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m33089457.html


    a balanced diet is Chocolate in both hands
  • Svar på tråden GBG-mammor BF aug/sept -07, del 6
  • Haras

    Jag hann först...

    I helgen ska vi ha 1-års kalas för Elina, ska bli skoj... Hon fyller ju inte förrens 6 september, men då ska vi på bröllop.

    Veckorna går så fort när man jobbar, men det är kul...även om man har lite ångest över att inte hinna träffa barnen så mycket som man vill.

    Hoppas allt är bra med er alla? Längesedan vi hade nån fika nu, men det är kanske svårt att få ihop nu när månbga jobbar?!

  • Realmilla

    Nu hittade jag hit också. sällan jag skriver men jag läser iaf.
    jag har börjat jobba lite smått nu jätte kul att komma igång igen. och i November drar det igång på allvar. då börjar jag jobba mån-fre 7.00-13.30 känns lite vemodigt att inte vara mammaledig längre men samtidigt så är dt ju bra arbetstider. så korta dagis dagar o sen kan vi umgås hela eftermiddagar o kvällar. så jag är mer än nöjd. det är 5 min hemifrån också så jag cyklar eller går så slipper man restid också.
    känns nästan för bra för att vara sant.
    vilka fler har börjat jobba??
    Skulle vara roligt att ta nån fika framöver....jag har ju inte varit med sen graviditeten. ursh va tiden går fort.

  • dianam

    Nu har Arvid också fyllt 1 år - det var så roligt och han fick en massa fina saker. Igår var vi på BVC, Arvid är nu 78 cm och väger 11,5 kg.

    Har också börjat jobba och det går bra. Jobbar ju bara mån och ons 8.30-12 och torsdag 8.30-17.30 tot. 15 timmar så det är helt ok. Det känns som jag njuter mer av mina dagar med Arvid nu när jag inte är ledig varje dag. Men första veckan var tuff, fast då jobbade jag ju i och för sig 100% och det var mest möten, nu när jag träffar mina elever är det väldigt roligt igen. Men det är tufft, undervisar i samhällskunskap och internationella relationer i åk 3 och det kräver ju att man hänger med i vad som händer i världen och det är väl inte varit min starkaste sida under det senaste året. Just nu arbetar vi med konflikten i Georgien. Det var bara att slänga sig in i verkligheten.

    För övrigt har vi börjat leta hus, hoppas att vi hittar något bra. Börjar bli trångt i vår 3a...

    Fikar gärna någon dag, men då får det bli när jag är ledig... helst en tis el fre.

    Ha det gött!

  • Southern Belle

    Diana - Grattis i efterskott till Arvid!
    Spännande med hus! Visst var det Bollebygd ni var intresserade av? Inte tillbaka till rötterna i Alingsåstrakten då?

    Hoppas allt är bra med er alla! Här hemma är det fullt upp...! Sixten är så himla aktiv att jag blir helt slut..... Han springer runt överallt och stökar till, öppnar dörrar och smiter ut, klättar upp på bord och diskbänkar, upp i bokhyllor och trappor och allt som finns att klättra upp på.... Jag kan inte ens gå på toa utan att vara rädd att han ska hinna slå ihjäl sej under tiden.... Jobbigt, jobbigt... Samtidigt är han en väldigt rolig liten kille som gillar att busa! Favoritbuset är att rycka nappen ur storasysters mun och sedan springa så fort han kan därifrån, tjutande av skratt! Sött! Han pratar inte så mycket än (mamma, pappa, titta, blomma) men är superduktig på att kommunicera med kroppsspråket och sina "öh!".  

    I övermorgon åker jag till Paris! Fick en långweekend tillsammans med bästa kompisen i present av maken när jag fyllde år för ett par veckor sen! Gissa om vi ska shoppa och dricka massor med vin!!! Ska bli sååå kul men guuud vad jag kommer att längta ihjäl mej efter mina ungar....!!!! 4 dagar utan dem... Har aldrig varit borta från dem så länge förut.. *lite ångest* Låg inlagd på sjukhus i 5 dagar när Elly var bebis men då kom familjen och hälsade på mej en gång om dagen i alla fall så jag kunde pussa lite på dem! Jaja, får väl trösta mej med en ny handväska eller ett par skor varje gång ångesten blir för svår...!

    Må så gott!


    a balanced diet is Chocolate in both hands
  • Haras

    SB: Va härligt med en weekend i Paris!! Du får berätta alla här när du kommit hem! Snäll make du har!

    Imorgon ska vi ha 1-års kalas för Elina! Blir inte så många "kompisar" till henne utan mest våra kompisar o deras barn. Ska bli kul. Vi ska grilla hamburgare o äta tårta såklart... Andreas håller på att göra en jättefin tårta med vit sugarpaste och en vit upphöjd etta på. Sen ska vi ha Elinas fötavtryck i rosa som går över tårtan... kan lägga in en bild här sen om ni vill se. Hennes favoritsysselsättning är ju att gå just nu så det passade bra! Var faktiskt Alvins idé!

    Vi hörs!

  • Mayo

    Hej mammor

    några av er som har erfarenhet av dagis i Björlanda och runtomkring? vore tacksam för svar.

    Ska flytta till Björlanda 09 och behöver kolla upp lite dagis där till min son född november 07

  • Southern Belle

    Mayo - Har ingen erfarenhet av Björlanda tyvärr... Hoppas du får några bra tips från någon annan!

    Haras - Hoppas kalaset blev lyckat och tårtan fin och smaskig! Vill gärna se bild på den!

    Jag har haft en helt uuuuunderbar helg i Paris! Vilken fantastiskt vacker stad, med vackra broar och hus, vackra kläder och skor och vackra män! Det gick faktiskt bra att vara ifrån barnen så länge så det blev inte så många par skor och väskor trots allt.. Men det var väldigt mysigt att gå in och klappa småtrollen över deras sömnsvettiga kalufser igår kväll när jag kom hem!

    kramar


    a balanced diet is Chocolate in both hands
  • dianam

    Paris låter väldigt härligt! Var där för ngr år sedan och jag älskade verkligen den staden!

    I dag har vi varit i lekparken - Arvid älskar det och vill klättra och springa överallt. Han blir så arg om jag skall sätta honom i vagnen! Just nu är det bara springa som gäller och snabbt går det.

    I morgon så jobbar jag igen - går riktigt bra, skönt med korta dagar.

    Ha en bra kväll!

  • Fatima89

    nu hitta jag hit igen, det har varit fullt upp för mig, det är så mycket som har hänt här, jag blev väldigt deprimerad av det som hände och har inte orkat med något, men nu börgar det släppa och jag börgar få ikapp livet endel, och försöker få upp mina gammla kontakter,

    vad stora alla barn har blivit, saknar er så mycket och fikaträffarna, hoppas det blir något snart som man kan matcha in med schemat,

    Idag blev shad 1år, tänk 1år har redan gått, och jag är helt bebis sjuk och vill ha en liten till:D:D:D:D

    hör gärna av er till mig,,,, mvh Caroline

  • idde74

    Grattis till alla små godingar!

    Hur e det, några som börjat på förskola än??? hur går det?
    Joel kommer börja i början av november, spännande, men skulle egentligen kunna vara hemma "jämt",
    jobbar ju halvtid nu, går bra

    Några små som är på G???? Vet ju bara en ännu Hoppas du mår bättre C!
    Är riktigt bebissugen, men väntar nog nåt år till

    Annars e det full fart här, Joel har bara kunnat gå i snart två veckor, men det går snabbt nu, kul. En nöjd liten kille som, syns, hörs har massor av egen vilja, men e riktigt underbar!

    Ha det gott

Svar på tråden GBG-mammor BF aug/sept -07, del 6