Inlägg från: mammatillvictor |Visa alla inlägg
  • mammatillvictor

Glada sidan

HÄrligt Hanya! Det kommer gå toppenbra! Kram

• mammatillvictor
    Gnista skrev 2008-08-25 22:17:36 följande:
    Och så måste jag berätta om det odramatiska första mötet på dagis för ett tag sen (eftersom det skulle vara en må-bra-tråd). Jag undrade hur de andra barnen skulle reagera/fråga om E:s annorlunda hudfärg. En tjej kom fram direkt och frågade: "Varför är han så brun?" "Det är för att han är född i ett land i långt bort som heter Colombia" sa jag. "Jaha" sa flickan och drog iväg sonen i en lek. Så enkelt det kan vara för barn
    Visst är det härligt!
  • mammatillvictor
    Nimbus skrev 2008-08-26 07:01:14 följande:
    Idag kommer "När storken sviker, fem år senare" på Svt kl. 20.30.  
    Åh, den måste jag ju kolla på! Tack för tipset!
  • mammatillvictor
    Biene skrev 2008-08-26 07:48:03 följande:
    Då kan jag passa på att lägga till lite:Vår tjej har börjat några timmar på förskolan i en liten grupp med 3-6 åringar och hon stormtrivs. Jag gör mycket flätor i hennes afrikanska hår, ju fler desto bättre tycker hon själv. Första dagen så kom en pojke fram till henne och sa "Vilka fina flätor du har. Jag tycker du är jättesöt. Vill du leka med mig?" och med stora smile drog de iväg. Att min tjej bara pratar engelska (ännu) och de övriga barnen svenska gjorde ingenting. Redan efter 2 ggr på förskolan har hon börjat säga saker på svenska. I går eftermiddag var vi ute i svampskogen tillsammans och vid ett tillfälle tyckte hon det tog för lång tid för mig att plocka svamparna så hon sa (utan brytning) "mamma, kom nu!!".
    Fantastiskt! Vår son var på dagis med sin dagmamma och den andre pojken, det kom fram två flickor till honom och sade till dagmamman, vad söt pojke du har, jag ska gifta mig med honom när jag blir gammal! Nej, det ska jag göra sade den andra flickan då De lekte med honom hela dagen! Man blir så varm i kroppen när man hör sånt här! Vår pojkes språk har också börjat komma igång nu, underbart!
  • mammatillvictor
    Solkattan skrev 2008-08-26 10:11:21 följande:
    Härlig tråd!Ikväll startar äntligen vår föräldrautbildning..Ska bli sååå spännande att få träffa andra människor ( ja ja.. Ni FL:are räknas också så klart! Men Er ser jag ju inte i verkligheten) som funderar på adoption.//solkatta
    Härligt! Skriv och berätta hur det var
  • mammatillvictor
    Namaste72 skrev 2008-08-26 10:21:37 följande:
    Måste fråga, alla som väntar biologiska barn får ju hämta ut sådana där välkomstpaket hos tex Babyproffsen. Tror ni det gäller oss blivande (förhoppningsvis ) a-föräldrar också? Nimbus: Vad kul att ni börjat med barnrummet Tycker det är svårt att hitta bilder på fina rum att inspireras av. Vilken stil ska ni ha?Tack för all pepping Har skrivit om levnadsbeskrivningen 5 ggr nu *puh*
    Jo, det gäller ju oss med men tyvärr är det ju bara spädbarnspaket där...och ja...det funkade inte för oss i alla fall, likadant är det med pampers.
  • mammatillvictor
    Snoopy1974 skrev 2008-08-26 11:03:16 följande:
    Hej på erEn sådan här tråd är underbar Vi väntar på att AC ska ta den första kontakten med oss efter att vi nu har sänt in alla papper till dom. Hoppas vi passar in på vårt förstahandsval Estland.Håll tummarna för oss är nu snälla.
    Klart vi gör!
  • mammatillvictor
    Sockerpiller skrev 2008-08-28 21:28:42 följande:
    Jag smyger mig in här för idag känns det verkligen som om det har rört lite på sig för oss! Idag damp den första fakturan (10.000) ned i brevlådan och jag svischade in och med ett huj var den betald på internetbanken... snart, snart, snart sätter vi igång med pappersamlandet !(Ville bara skriva av mig)Och förresten - Grattis! till alla er andra som är på G på olika sätt !
    Härlig känsla det där!
  • mammatillvictor
    JEMAR skrev 2008-08-30 11:58:38 följande:
    Något roligt som har hänt i dag är att ja har varit på stan och köpt en pipmugg och en nappflaska :). HAr inte köpt något på LÄNGE. Men eftersom vi väntat 2år i går så tänkte ja att nu jäklar ska ja köpa något och lägga i pyret lådan :)Ha en bra dag alla.
    Det gjorde du rätt i När man känner att man vill köpa något till barnet som för en stund känns som att man kommer närmare sitt barn (så kände jag det), jag gick till kassan stolt som en tupp och tänkte, detta köper jag till VÅRT barn, inte ännu en present till släktingar och vänners barn. För att härda ut måste man få lov att shoppa
  • mammatillvictor
    Camarogirl skrev 2008-08-30 22:06:45 följande:
    För ett litet tag sen var det jätterea i en butik och jag passade på att köpa två små tröjor. Känner mig LITE vilsen på barnavdelningen, har INTE jättekoll på storlekar och så... Då kommer en dam fram och frågar MIG vilken storlek man köper till en sexåring!! Jag som kände mig "lost" redan blev helt paff, och hon tittade väldigt konstigt när jag svarade att jag inte hade en aning...!
    Mmmm, så kan det vara, fast jag har heller inte koll på stl för äldre barn än Victor är i Så det är ju inget konstigt att inte ha koll på vissa åldrar....
Svar på tråden Glada sidan