• Nimbus

    Glada sidan

    Det finns så mycket roligt runt adoption, inte bara väntan och längtan.
    Här är en sida där vi kan berätta om allt kul runt omkring. Det kan handla om allt, små framsteg eller stora.
    Dags att sprida lite glädje i adoptionsvärlden !

  • Svar på tråden Glada sidan
  • Namaste72

    Då börjar jag! Exakt 60 timmar kvar till första mötet med Familjerätten! Iiihhhhh. Nervös


    {} Allt har en mening {}
  • Gnista

    Jag är på! Vi får medgivande för syskonadoption på onsdag Tänk att underbaraste, finaste E ska få ett sykon!

    Hanya72: Wow! Härligt att vara på G

  • mammatillvictor

    HÄrligt Hanya! Det kommer gå toppenbra! Kram

  • Nimbus

    Vi har röjt ut kontoret, och det ska sakta men säkert göras om till barnkammare!
    Vi börjar med att byta golv, sen blir det nya tapeter, sen möbler och tillsist leksaker och annat smått o gott. Vi beräknar vara klara till våren/sommaren.

  • Gnista

    Och så måste jag berätta om det odramatiska första mötet på dagis för ett tag sen (eftersom det skulle vara en må-bra-tråd). Jag undrade hur de andra barnen skulle reagera/fråga om E:s annorlunda hudfärg. En tjej kom fram direkt och frågade: "Varför är han så brun?" "Det är för att han är född i ett land i långt bort som heter Colombia" sa jag. "Jaha" sa flickan och drog iväg sonen i en lek. Så enkelt det kan vara för barn

  • mammatillvictor
    Gnista skrev 2008-08-25 22:17:36 följande:
    Och så måste jag berätta om det odramatiska första mötet på dagis för ett tag sen (eftersom det skulle vara en må-bra-tråd). Jag undrade hur de andra barnen skulle reagera/fråga om E:s annorlunda hudfärg. En tjej kom fram direkt och frågade: "Varför är han så brun?" "Det är för att han är född i ett land i långt bort som heter Colombia" sa jag. "Jaha" sa flickan och drog iväg sonen i en lek. Så enkelt det kan vara för barn
    Visst är det härligt!
  • Mining

    Min dotter sa -Jag har den minsta mamman (158 cm) i hela klassen! Men det gör inget!-

    Vilken tur för mig

  • Nimbus

    Idag kommer "När storken sviker, fem år senare" på Svt kl. 20.30.  

  • mammatillvictor
    Nimbus skrev 2008-08-26 07:01:14 följande:
    Idag kommer "När storken sviker, fem år senare" på Svt kl. 20.30.  
    Åh, den måste jag ju kolla på! Tack för tipset!
Svar på tråden Glada sidan