Inlägg från: Cerdrica |Visa alla inlägg
  • Cerdrica

Glada sidan

Camarogirl skrev 2008-08-30 22:06:45 följande:
    För ett litet tag sen var det jätterea i en butik och jag passade på att köpa två små tröjor. Känner mig LITE vilsen på barnavdelningen, har INTE jättekoll på storlekar och så... Då kommer en dam fram och frågar MIG vilken storlek man köper till en sexåring!! Jag som kände mig "lost" redan blev helt paff, och hon tittade väldigt konstigt när jag svarade att jag inte hade en aning...!
    Haha, förra veckan var jag i en butik och kikade lite och en villrådig tjej stod vid hyllan med baby saker. Hon tittade på mig och frågade till sist försiktigt om jag hade barn. Ja, sa jag (vi har en son som är snart fyra, kom hem för snart ett år sen) och hon frågar: när börjar små barn äta själv med sked varpå jag blir helt illröd i ansiktet och tvingas erkänna att jag inte vet... Hon måste tyckt jag var urkonstig, jag menar, tänk om hon trodde att jag av någon anledning ljög om att jag hade barn!!! Hahahahaha
  • Cerdrica

Hahaha, Manchester, jag vet, det blir så tokigt och man kan ju inte heller börja berätta hela historien där, mitt i butiken liksom.

Jemar, ni kommer säkert få stor nytta av spanskan. Vi (läs; jag) lärde oss lite kinesiska innan vi hämtade sonen och hade väldigt stor nytta av att vi kunde förstå när han ville ha vatten, behövde gå på toa och så vidare.

• Cerdrica

Jag blir så glad när jag läser om alla barnbesked, alla som börjat, köa eller på annat vis kommit igång. Det är härligt!

• Cerdrica
    Prickigkorv skrev 2008-09-15 09:14:40 följande:
    Vi har inte påbörjat vår adoptionsprocess än (köar hos AC) men jag vill bara säga att när jag tycker det känns lite jobbigt så går jag inte här och läser att glada tillrop. Då strävar mina mungipor uppåt igen. Tack alla för att ni delar med er!
    Fast ni köar. Det betyder att ni kommer att adoptera och det är ju positivt i sig. Förtvivla icke, ibland går det snabbare än man trott, det är vi många här som kan intyga.
  • Cerdrica

Jag är glad för att vi fyllt i papperna för vår syskonutredning!!!

• Cerdrica
    Sockerpiller skrev 2008-10-09 11:08:53 följande:
    Idag är jag så glad! Våra papper har äntligen skickats till Etiopien! Nu väntar vi BB! Hurra!
    Wow, det förstår jag, i Etiopien kan det väl gå snabbt också! Så himla spännande - stort grattis!
  • Cerdrica
    Sockerpiller skrev 2008-10-09 14:10:00 följande:
    Tack! Ja, landassitenter säger att vi ska räkna med 6-9 månader... Vi håller tummarna för en långresa i sommar!
    Härligt! Men visst är det så att det för vissa familjer till och med gått snabbare (Ethi tex)? Nåja, ställ in er på nio månader så blir det en positiv överraskning om det går snabbare!
    Jag har just plåstrat om en ursöt liten kille från Etiopien förresten, coolt va?
Svar på tråden Glada sidan