Glada sidan
Jag är glad för att familjerätten äntligen ringt och att vi ska på första mötet på onsdag! Trodde inte att det skulle bli förrän oktober så det var verkligen en positiv överraskning!
Jag är glad för att familjerätten äntligen ringt och att vi ska på första mötet på onsdag! Trodde inte att det skulle bli förrän oktober så det var verkligen en positiv överraskning!
Jag är glad för att mammatillvictor skriver såna snälla saker och är så snäll själv!
Jag är glad för att läkarundersökning och allt annat medicinskt kommer vara gratis för oss. Ringde och skulle boka tid till det idag och fick denna trevliga överraskning! Hade räknat med runt 1000:-/person så 0:- är ju inte helt fel!
Jag är glad för att helt enkelt vara på gång!
Nu är jag även glad för att den ena referensfamiljen tackat ja! De ville gärna göra detta! Vilka bra vänner man har!
En familj kvar att fråga och jag håller tummarna för att de vill.
Oj, det verkar visst vara mycket med 10
Nåja, varje träff går så himla fort (1½ - 2h) så det är väl därför det inte känns så farligt...
Kom på sen att det egentligen "bara" är nio träffar för vår del, jag räknade visst in även träffen som min syster och hennes man ska ha med utredaren.
Vilken underbar födelsedagspresent!!! Stort grattis till dig!
Själv är jag glad för i fredags träffade min syster och hennes man utredaren och det hade gått jättebra! Hon hade sagt att hon tyckte det var väldigt roligt att utreda oss och det är ju kul att höra förstås! Man suger ju åt sig av varenda positiva kommentar nu och hoppas att det kommer leda till medgivande i slutändan! Än har hon inte sagt nåt negativt... och hon har sagt att hon alltid gör det med en gång om det är nåt hon ifrågasätter. Det är väl bra... eller?
Ha en bra söndag alla!
Åh vad roligt Buffy!!! Längtar så tills man själv är där....
Själv är jag glad för jag ska på min första djupintervju idag och jag är faktiskt inte alls nervös - tvärtom ska det bli kul! På tisdag är våra fyra djupintervjuer (två var) avklarade och då har vi bara tre träffar totalt kvar! Dock är de sista tre ganska utspridda så det tar ändå ett tag (till slutet på november verkar det som).
Nu är jag glad för att första intervjun är över! Den gick jättebra! Hon är så himla trevlig och vi båda känner verkligen förtroende för henne! Det är hur lätt som helst att sitta och prata på det viset.
Nu är hälften gjort! På nåt vis vill jag inte heller att det ska ta slut... för när detta är klart och man står i officiell kö börjar den långa väntan... då kan man inte göra nånting, nu påverkar vi ju i alla fall vår situation.
Sen är jag även glad för jag räknade innan lite och vi har stått i kö i fem månader. Det är inte direkt månaderna jag är glad för då det i det stora hela är väldigt kort tid... nej, det jag är glad för är att det faktiskt gått FORT! Hoppas det fortsätter gå fort också!
Vad är det för något Hanya?
Hon har inte sagt något om nån speciellt metod, men visst var det en del specifika frågor.
Vet att på min kollega och hennes man jämförde de svaren efter djupintervjuerna och de fick prata kring det. Nu har inte hon och jag samma utredare, men de kanske har samma metoder här i alla fall, jag vet inte.
Hur går det för dig Hanya? Känns det bättre med era utredare nu? Bytte ni eller hur gick det?
Så skönt! Verkade ju inte roligt där ett tag (jag veeet, ska inte prata om det i denna glada tråd
)
Jag är glad för mannens andra djupintervju är klar nu. Han ringde innan och jag blir alldeles rörd av alla de fina sakerna han sa att han sagt om mig 
Och även jag är glad för djupintervjuerna är avklarade! Gjorde min sista idag.
Är även glad för egentligen hade vi tre möten kvar, men det sista hade vi inte bokat nån tid för. Så sa hon idag att vi nog inte kommer behöva det sista utan det räcker med de två som vi har inbokade! Hon tyckte att hon hade fått veta det hon behövde. Det kändes positivt!
Åh Hanya, jag håller tummarna för att det bli så! Vad skönt att veta innan jul, det är ju det jag hoppas vi kommer få också!
Jag är glad för Längtansbarnen kom på posten! Hittade sedan en barnbok på loppis idag om en adopterad tjej från Korea. 10:- är ett fynd som man inte kan låta bli....
Jag är glad för att vi vet att utredaren kommer rekommendera medgivande!
Jag är även glad för att jag insett att vi passar in på fler länder än jag trott. Har inte vågat kolla på allvar tidigare, men nu när vi vet att hon kommer rekommendera vågade vi det...
Men åh vad roligt Hanya!!!! Grattis grattis och åter grattis!