-
10 träffar!Poppinella skrev 2008-10-01 19:04:30 följande:Svar på #111Ja, det går än så länge fort. Conny var ju på sin djupintervju idag och det hade gått jättebra. Fortfarande väldigt positivt vilket är skönt. Insåg innan att redan tre av tio träffar är gjorda. Nåt som går undan i den här processen i alla fall
Och jag som tycket vår utredning var gedigen. De frågade oss om vi kunde tänka oss vara familjehem. Vi blev lite ställda faktiskt.
-
Jag är glad för att vi fick vårt sista referensbrev idag, sååå fint skrivet.
-
Lycka till idag!Poppinella skrev 2008-10-09 11:16:14 följande:Åh vad roligt Buffy!!! Längtar så tills man själv är där....Själv är jag glad för jag ska på min första djupintervju idag och jag är faktiskt inte alls nervös - tvärtom ska det bli kul! På tisdag är våra fyra djupintervjuer (två var) avklarade och då har vi bara tre träffar totalt kvar! Dock är de sista tre ganska utspridda så det tar ändå ett tag (till slutet på november verkar det som). -
*nyfiken* Var det Kälvestensmetoden er utredare använde idag?Poppinella skrev 2008-10-09 15:51:55 följande:Nu är jag glad för att första intervjun är över! Den gick jättebra! Hon är så himla trevlig och vi båda känner verkligen förtroende för henne! Det är hur lätt som helst att sitta och prata på det viset.Nu är hälften gjort! På nåt vis vill jag inte heller att det ska ta slut... för när detta är klart och man står i officiell kö börjar den långa väntan... då kan man inte göra nånting, nu påverkar vi ju i alla fall vår situation. -
En sorts intervjuformulär som vanligtvis används för att utreda familjehem. Den kan tydligen anpassas för adoption också. Innehåller 3-generationsfrågor (?), där parternas svar jämförs. Vår utredare kommer använda det vid djupintervjun.Poppinella skrev 2008-10-09 16:05:04 följande:Vad är det för något Hanya? -
Klart det kommer gå fort! Räknar ju med att vi får BB samtidigt!Poppinella skrev 2008-10-09 16:04:32 följande:Sen är jag även glad för jag räknade innan lite och vi har stått i kö i fem månader. Det är inte direkt månaderna jag är glad för då det i det stora hela är väldigt kort tid... nej, det jag är glad för är att det faktiskt gått FORT! Hoppas det fortsätter gå fort också! -
Det känns mycket bättre nuPoppinella skrev 2008-10-09 16:18:29 följande:Hon har inte sagt något om nån speciellt metod, men visst var det en del specifika frågor. Vet att på min kollega och hennes man jämförde de svaren efter djupintervjuerna och de fick prata kring det. Nu har inte hon och jag samma utredare, men de kanske har samma metoder här i alla fall, jag vet inte.Hur går det för dig Hanya? Känns det bättre med era utredare nu? Bytte ni eller hur gick det?
Kanske för att vi förra ggn talade om hämtresan, bb, föräldraledighet och andra positiva roliga saker.
-
Jag är glad idag för våra djupintervjuer är avklarade *puh* Nu är det bara hembesök kvar

-
Hej, min sida är lite privat för tillfället, no offence, men det rör sig ganska mycket folk på FL så jag vill hålla den privat för närvarande. Hoppas att det är okej med digmariachi skrev 2008-10-13 19:44:24 följande:hanya72: Får man komma in på din sida?
-
Jag är glad för att min make alltid muntrar upp mig när jag känner mig nere, och att han ser så positivt hela tiden på adoptionsplanerna, även när jag tvekar

-
Jag är glad idag för en av våra referenter har träffat soc och hon talade bara bra om oss
Och så är jag glad att efter lite hot och krångel från vår sida så kommer vårt ärende (OM det blir jakande) upp i nämnden innan nyår. Jippi!
-
Poppinella skrev 2008-10-29 19:38:28 följande:Åh Hanya, jag håller tummarna för att det bli så! Vad skönt att veta innan jul, det är ju det jag hoppas vi kommer få också! Jag är glad för Längtansbarnen kom på posten! Hittade sedan en barnbok på loppis idag om en adopterad tjej från Korea. 10:- är ett fynd som man inte kan låta bli....
Längtansbarnen är bra!
-
Jag är glad för att det rullar in BB hos BFA! Och hos alla andra organisationer också. Och så är jag glad för att vi stått ett år i kö redan och kanske faktiskt kan skicka våra papper i vår!
-
Och jag är sååå glad ( och lättad) över att utredaren kommer rekommendera medgivande för oss. Fick besked idag
Tyvärr lär vi inte hinna med nämndmötet i december utan det kommer troligen upp i januari men vi firar idag iallafall

-
Tack tack *puh* Nu väntar bara genomläsning och allt. Men det är såååå skönt att det är över