• xxJessikaxx

Om man vill ha ett vitt, blankt, tåligt golv som inte är av trä?

Ja, vad väljer man då? Helst inte klickgolv...funderar om vanliga laminatmattor som är liksom lite gummiaktiga är "helt ute"? Så vitt jag minns så är det rättså tåliga också.

• Svar på tråden Om man vill ha ett vitt, blankt, tåligt golv som inte är av trä?
  • mamma till Melvin

IKEAS vita laminatgolv har ju 10 års garanti!

• Mia med 4 pojkar

Linoliumgolv är hur tåliga som helst och nuförtiden finns dom i massor av snygga färger och olika former. Det hade jag satsat på :)

• xxJessikaxx

Mia med 4 pojkar skrev 2008-08-26 14:05:45 följande:

Linoliumgolv är hur tåliga som helst och nuförtiden finns dom i massor av snygga färger och olika former. Det hade jag satsat på :)
    Det var linolium jag nog menade då jag skrev laminat. Vi har idag riktigt sliten parkett som vi först funderat på att slipa upp och lacka när sonen slutat köra racer i vardagsrummet '
    Har dock börjat ändra mig då jag ärligt talat är lite less på träparkett plus att det är ganska dyrt att slipa och behandla det. Dessutom lär jag nog få vänta några år till då om golvet ska vara säkert från barnlek
    Har velat fram och tillbaka, allt från svart gummi-industrigolv till fuskklinker men eftersom jag har en ganska stor svart matta i vardagsrummet och även en plastmatta i svart under köksbordet (de rummen går ihop) så tror jag vitt kan bli bra! MEN...hm frågan är ju hur praktiskt det är? Man lär väl se varenda brödsmula...
  • xxJessikaxx

mamma till Melvin skrev 2008-08-26 12:18:10 följande:

IKEAS vita laminatgolv har ju 10 års garanti!
    Aha, det lät ju lite imponerande med så lång garanti. Får kolla in nästa gång när jag ska förbi IKEA
  • Kjell2
    xxJessikaxx skrev 2008-08-26 10:56:28 följande:
    Ja, vad väljer man då? Helst inte klickgolv...funderar om vanliga laminatmattor som är liksom lite gummiaktiga är "helt ute"? Så vitt jag minns så är det rättså tåliga också.
    Klinkers? Tåligt, blankt och hårt.
  • xxJessikaxx
    Kjell2 skrev 2008-08-26 14:16:53 följande:
    Klinkers? Tåligt, blankt och hårt.
    Så kallt
  • Kjell2
    xxJessikaxx skrev 2008-08-26 14:25:18 följande:
    Så kallt
    Värmeslingor?
  • xxJessikaxx
    Kjell2 skrev 2008-08-26 14:28:07 följande:
    Värmeslingor?
    Mjo, men det blir så mkt jobb med det också och sen är det ju inte direkt gratis. Dessutom blir det kanske lite väl mkt, vi har klinkers med elburen golvvärme i hallen, och med vattenburen i groventrèn. Blir för mkt klinkers i så fall känns det som. Sedan har jag väl mer eller mindre kommit fram till att jag vill ha ett enfärgat golv, inte klinkers-rutor eller mönster.
Svar på tråden Om man vill ha ett vitt, blankt, tåligt golv som inte är av trä?