• ELLA 10

Min dottter går i tvån och har svårt att läsa!

Jag har en dotter som går i tvån som ite har knäckt läskoden ännu! Är det fler som har det så?

• Svar på tråden Min dottter går i tvån och har svårt att läsa!
  • ELLA 10

tack för era tips! Jag vill inte att hon skall om ettan! Hon är bra på att skriva och matten går ok! Men det kryper i hela kroppen på mig när hon kan läsa känner mig helt stressad!

• ELLA 10

Perfekt, det skall jag ta till mig! Hon älskar när jag läser för henne, och jag har varit slarvig med det på senare år måste jag tyvör erkänna.. Kanske att man kan locka henne med att om hon läser sin läxa högt för mig så läser jag en bok för henne högt.. Hon tycker inte att det är kul att läsa och det förstår jag när det är så jobbigt för henne!!! Tycker att hon har tankarna på annat håll!!! Och somjag sa det kryper i hela kroppen när hon hakar sig fram hemsk att säga men så är sanningen tyvär!!

• ELLA 10

Det skall jag prova det tror jag att hon gillar!
    Att jag inte tänkte på det själv:)

• ELLA 10

Igår när vi läste läsläxan så läste vi varannat ord och det gick jätte bra! Tack för tipset "frösöblomster" Hon var mycket mer "vaken" då ha ha
    Men efter ett tag lär hon ju det sig utantill ha ha lär hon sig ändå om vi läser det?

Ja, kanske att man skall prova någon ljudbok också!!!

• ELLA 10

ja, det skall jag göra:) Skall man läsa dom sidorna igen när hon kan det utantill lär hon sig då iallfall eller skall man läsa andra sidor då?

• ELLA 10

Tack snälla gör ditt svar bzzzz.. skall verkligen tänka på det du skrev och jag tror som dig att man skall hitta saker som är intresserad av!!!!
    Bra kämpat av dig att komma tillbaka som du har gjort kan förstå att du har fått kämpa!!!
    Kram från mig!

Svar på tråden Min dottter går i tvån och har svårt att läsa!