Kattsand - kristaller! Bra eller dåligt??!
Få höra nu, ni som provat! För- och nackdelar???
Få höra nu, ni som provat! För- och nackdelar???
Menar du de vita kristallerna med små blå 'pickar'i? Kommer inte ihåg vad de heter men såna brukar vi använda.
Fördelarna är att man slipper ta upp kisset och ändå lukar det inte.
Det är även bra att det är lite grövre storlek så det inte fastnar under trampdynorna.
Hunden tycks inte lika gärna leta igenom lådan i jakt efter de bruna gobitarna
Men det kanske är några andra kristaller du menar?
jag bytte till kristaller å de va de bästa jag gjort, slipper lukten å man behöver inte byta lika ofta. Billigare i längden. (jag har oxå den kristallsanden med blå prickar i)
Om det är dom som föregående pratar om så tyckte vi jättebra om dom men den ena kissen vägrade gå på lådan efter vi bytt så det va bara att byta tillbaka igen...
Ont att trampa på och skall inte stå i fuktiga utrymmen typ badrum.
Här använder vi peewee, vilket är högt uppskattat av i alla fall matte och husse
Alltid en bra ide att blanda när man byter sandsorter, däremot försvinner fördelarna med en blandning, men det är j bara blandning för en tid.
förresten, varför kan man inte ha kristallerna på toa??
Det blir inga klumpar vilket vanligtvis brukar vara en nackdel för mig men detta behöver alltså inte tas upp. Man häller i hela påsens innehåll i lådan sen byter man alltihop när man anser att kristallerna fått lite väl gul färg....
Kommer inte ihåg om vi blandaden i början men det kan ju vara en idé om kissen inte vill gå på nya sanden
frumosã fata skrev 2008-08-26 11:34:40 följande: