Kattsand - kristaller! Bra eller dåligt??!
Få höra nu, ni som provat! För- och nackdelar???
Få höra nu, ni som provat! För- och nackdelar???
Vi har lådan i badrummet, utan problem
Träpellets i en dub.bellåda där översta lådan är som en sil. När katten kissar blir pelletsen till spån som ramlar ner i underlådan, skiten spolar man ner i toaletten eftersom pelletsen löser sig i kontakt med vatten. I underlådan har jag en kattlådepåse så det är bara att byta påden någon gång ibland. Dammfritt dessutom Lådan kostar lite i inköp men det sparar man snart igen.
www.peewee.se
låter som jag ska gå och köpa kristaller, värt ett försök! Älskar min kisse men är inte alltför förtjust i att kattlådan luktar tots att jag byter HELA tiden och så sprider hon sand i badrummet.
Man kan ha lådan i badummet, dumt formulerat av mig. När jag använde denna sanden var det dock inte rekomenderat att ha lådan fuktiga utrymmen eftersom sanden då absorberar fukt från luften och då "håller" kortare. Kanske finns bättre sand nu? Och hur mycket kortare användningstiden blev har jag ingen aning om.
Jag har tre katter och älskar kristallsanden . Har tidigare provat varenda sort på marknaden utan att bli riktigt nöjd.
Jag tycker att många sander har så stark lukt i sej själv, som tex Everclean och liknande.
Det jag gillar med kristallerna är att dom är helt luktfria.
Var lite skeptisk i början eftersom jag är van vid klumpande kattsand. Trodde det skulle bli äcklig lukt eftersom kisset ligger kvar i lådan (men icket) .
Jag böt sand rakt av faktiskt och det har funkat bra, mina katter är inte så kräsna bara lådan är ren.
Vi har två lådor så jag tar en stor påse och häller hälften i varje. Kristallerna håller sej fräscha väldigt länge så jag kan verkligen rekommendera dessa.
dammen? damen skulle det ju stå!
såg nu att den kostade 300:- det va ju inte så farligt!
Nä, de 300 tjänar man snart in, men om katten inte alls vill så är det ju onödigt.