Min pappa, psykopat?
Japp, jag är uppvuxen med en pappa som troligen är psykopat (enligt mina två psykologer jag har besökt under många år).
Jag klarade inte av den psykiska terrorn pappa utsatte mig för så jag bröt med honom år 2000. Jag läkte mig själv med hjälp av ovanstående och återupptog kontakten 2005 med kravet att vi inte får prata om tidigare bråk/ jobbiga minnen osv. Pappa blev rasane och mkt elak men efter att han förstått att jag verkligen menade allvar och skulle vända ryggen till igen om han inte godtog kravet så har han tro det eller ej gått med på det! Idag har vi kontakt då och då och ses ibland mn bara på ett rätt ytligt plan då inget annat fungerar.
För att kunna ta det här stora steget var jag tvungen att ändra min syn helt på min pappa. Idag är jag inte arg, frustrerad och ledsen över vad han gjort och hur han är. Jag tycker nu synd om honom och har förståelse för att att han saknar vissa känslor och inte förstår på samma sätt som alla andra. Jag ser honom lite som ett barn.
Hade han inte gått med på mitt krav så hade det varit tråkigt men då hade jag iaf gjort allt jag kunnat för att få relationen att fungera med gott samvete.