• Ann Lee

Rönninge?

I Rönninge finns Konsum, ganska dyrt, rekommenderas inte för veckohandling. Många handlar mat i Södertälje eller Ica Maxi i Alby. I Tumba finns Willys. Rönninge hör till Salems kommun, som är Sveriges barntätaste kommun (var iaf det för några år sedan). Det finns gott om dagis med mera. Pendeln är ju som den är... på hösten är det lövhalka annars en del nedrivna kontaktledningar och övriga förseningar. Från Salem går det en rusningstrafiksbuss till Fridhemsplan på morgnarna ifall man ska in mot stan och vill undvika pendeln. Den åker även tillbaks på kvällen.

• Ann Lee
    mammamia72 skrev 2008-08-27 16:39:46 följande:
    Svar på #2Låter lite som om ni inte rekommenderar Rönninge! :)Sveriges barntätaste kommun, oj det visste jag inte.. Man kan ju hoppas att kommunen har tagit hänsyn till det, så det inte är jättestora barnkullar på dagisen, det är väldigt vanligt överallt, vad jag förstår.
    Jo, jag tycker att Rönninge/Salem är bra område att bo i. Däremot så erbjuds inte så mycket i butiksväg med mera. Ville också poängtera att pendeln är som den är överallt. Det är väldigt fin natur och mycket promenadvägar osv. Hur det är med andra mammor vet jag inte riktigt ännu, min son är bara drygt två veckor så än har jag inte träffat nån.
Svar på tråden Rönninge?