Inlägg från: vintertjej |Visa alla inlägg
  • vintertjej

Vi som älskar julen!

jag älskar också julen, men är ganska ny i FL.

• vintertjej

hej va kul! Vi har alltid firat julen med nån av mina eller min mans familj, men sista åren har vi sagt ifrån, jul afton är en sån spec dag för oss så vi vill verkligen inte behöva stressa iväg och vara borta... det första vi gör efter fukost och så är å sela på våran häst med bjällerkrans och allt och finns det snö så släde och en tar vi en jul tur. sen äter vi och har mysigt hela em och kväll. i pyjamas om så vill, bara ha mysigt! öppnar jul klappar och sånt. sen firar vi med släkt juldag och annandag. känns bättre så! vi har egen skog så vi går ut och hämtar egen gran dagen innan som pyntas med röda julgrans kulor och glitter.

• vintertjej

håller med zorba80! det måste bara bli snö i år! men om alla vi i tråden här verkligen ÖNSKAR OSS VIT JUL så kanske en god fe hör oss och önskan slår in :) :) man kan ju hoppas iallafall! enda julen som varit vit sista åren hade min man snöjour och var borta och plogade hela julen! kul va :) men nu har han inte snö jour längre så problemet löst!

• vintertjej

är det nån som hört nån väder spå dam eller dyl om hur vintern blir?? längtar efter en vit jul!!

• vintertjej

hej såg amaryllis i affären igår och började längta efter hyacinter och annat jul blommigt!!!

• vintertjej

på coop här har dom ställt fram tomtar och ljus stakar. Jag vill så gärna köpa en av tomtarna, men försöker hejda mig..

• vintertjej

ska börja planera julklapparna nu, alltid svårt men kul. sen måste man ju börja med julkorten också! tänkte ta ett foto på dottern eller nåt sånt, men kommer inte på något riktigt bra motiv. ideer?

Svar på tråden Vi som älskar julen!