• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Zorba1980

JA! Läste mycket i denna tråd förra året. Lääängtar verkligen till jul och alla förberedelser! Har börjat kolla runt lite på julklappar, men än sålänge inte hittat nått speciellt som passar nån.

• Alderia

Åh, så mysigt med en jultråd!

Jag älskar verkligen julen och hela nedräkningen i december. Är dock lite spänd inför årets jul - vi ska fira hos svärföräldrarna för första gången (inte mer än rättvist), och även om jag tycker mycket om dem blir det ju inte samma sak som att fira hemma hos mamma tillsammans med mina syskon. Vi har många egna familjetraditioner som jag kommer att sakna.

Nåja, det kommer säkert att bli trevligt. Det är väl bara så att julens traditioner är de viktigaste på hela året, åtminstone för mig.

• Pebblas

En juldyrkare till!! Julen kan inte komma tidigt nog =))
    I år är min lille kille 14 månader tills julstöket börjar, och det ska bli så underbart att baka med honom, och klä granen tillsammans, se honom öppna sina paketer från kalendern och allt annat som man själv älskade när man var liten.

• Alderia
    Svar på #4
    Precis så känner jag också! Min dotter fyller två i början på januari, och jag har inte sett fram emot julen så mycket sedan jag själv var barn.
  • Terez

mm julen. Helt underbar.
    Lite extra i år då vi får våran 2 beraknad runt jul nyår någon gång
    EN liten smällkaramell

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Bonanza

Jag älskar också julen, och ska i år se till att faktiskt ha tid för den! De två - tre senaste åren har det blivit sisådär med förberedelserna. 07 hade jag precis börjat ett nytt heltidsjobb med en liten bebis hemma också, 06 flyttade vi, 05 hade jag mitt första barn som tog tid.

Men i år, i år ska det bli ändring! JAg ska planera och fixa och dona. Jag har redan köpt julgardiner till vardagsrummet, och har bestämt mig för att försöka köra rätt konsekvent med rött och vitt som dekorationer. Men mycket!

En fråga: vågar man prova att köpa silvergran istället för vanlig? Och små diodljus istället för vanliga granljus? JAg vill absolut inte ha en disneygran, men gärna en som strålar lite utöver det vanliga.

Om någon har en bild på en sån klädd gran skulle jag bli riktigt lycklig.

• Analoga
    Alderia skrev 2008-08-27 19:39:56 följande:
    Åh, så mysigt med en jultråd!Jag älskar verkligen julen och hela nedräkningen i december. Är dock lite spänd inför årets jul - vi ska fira hos svärföräldrarna för första gången (inte mer än rättvist), och även om jag tycker mycket om dem blir det ju inte samma sak som att fira hemma hos mamma tillsammans med mina syskon. Vi har många egna familjetraditioner som jag kommer att sakna.Nåja, det kommer säkert att bli trevligt. Det är väl bara så att julens traditioner är de viktigaste på hela året, åtminstone för mig.
    Känner igen din känsla. Vi firar varannat år hos min familj och varannat år hos sambons - och jag tycker inte det blir riktigt samma sak hos hans föräldrar. Dels är det mindre folk där och dels har de inte riktigt så starka jultraditioner som jag och min släkt har.
  • Alderia

Det är verkligen något alldeles speciellt med att vara (hög-)gravid i juletider. Grattis till tillökningen, Terez!

• Analoga
    Bonanza skrev 2008-08-27 19:51:24 följande:
    Jag älskar också julen, och ska i år se till att faktiskt ha tid för den! De två - tre senaste åren har det blivit sisådär med förberedelserna. 07 hade jag precis börjat ett nytt heltidsjobb med en liten bebis hemma också, 06 flyttade vi, 05 hade jag mitt första barn som tog tid.Men i år, i år ska det bli ändring! JAg ska planera och fixa och dona. Jag har redan köpt julgardiner till vardagsrummet, och har bestämt mig för att försöka köra rätt konsekvent med rött och vitt som dekorationer. Men mycket! En fråga: vågar man prova att köpa silvergran istället för vanlig? Och små diodljus istället för vanliga granljus? JAg vill absolut inte ha en disneygran, men gärna en som strålar lite utöver det vanliga.Om någon har en bild på en sån klädd gran skulle jag bli riktigt lycklig.
    Jag är ju lite mer åt det traditionella hållet så frågar du mig så väljer jag en gammal, hederlig grön gran Små diodljus är väl rätt okey bara de inte färgade
Svar på tråden Vi som älskar julen!